Publicerat Augusti 8, 201213 yr Gör ett försök här och ser om hjälpsamheten är större än hos grannkanalen ;-) . Jaktkamraten har en bössa enligt rubriken som jag är intresserad av att köpa. Då ingen av oss vill "lura" den andra, så vad kan vara ett rimligt pris? Inköpt runt -92 varit i skogen 10-tal ggr och några jaktstigar på det. Stått i skåpet sedan -95. kaliber 12-70, 28" pipa om jag fattat rätt, hittar ingen lilja, choker, ejektor, inget kindstöd smal spång, ej ventilerade pipor. Fint skick. Något mer jag behöver nämna? Verkar finnas olika bestyckning på samma modellnamn när man söker runt. A
Publicerat Augusti 8, 201213 yr Jag är ingen expert men letar själv åt min son en begagnad 686:a så jag har titta på några stycken och jämfört. Jag skulle gissa på runt 8-10 tusen om inte det är extra fint trä eller liknande.
Publicerat Augusti 8, 201213 yr Låter som min bössa, inga choker men ejektorer. Stått i vapenskåp sedan -86 skjutet ca 20skott "Mint condition" med andra ord. Köpte min för 5000:- men han som sålde bössan blev fullständigt nedringd och blev bjuden osedd 10,000:- på stående fot men han hade lovat mig att jag skulle få köpa den och den skjuter riktigt fint!!
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Författare Tack så mycket! Låter ungefär som jag med har uppfattat det om man kollar runt lite. Men det finns ju så mycket olika varianter och de värderas därefter också. A
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Om jag förstod det rätt så är det Inga choker Ingen ejektor Utifrån det skulle jag värdera den till 5000-6000:- Hade den varit utrustad med ovanstående så plussa på 2000-3000:- Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Tack så mycket! Låter ungefär som jag med har uppfattat det om man kollar runt lite. Men det finns ju så mycket olika varianter och de värderas därefter också. A Nej, det finns bara en S686 Special...... /T