Publicerat Augusti 8, 201213 yr http://www.harrydajvf.se/jaktstig/Klass1stig.htm Kuljaktstig Klass 1-4 För Klubbmästerskapstävlan erfordras klass 1 Söndagen den 12 Augusti, anmälan 09.00-13.00. Härryda JVF Björnaslätten ( Gamla riksväg 40 mellan Härryda och Hindås, infart utmärkt ) Kuljaktstig 6 jaktlika stationer ( 24 skott ). Rådjur, Älg, Björn, mm. Pris per runda om 24 skott: ( ammunition ingår ej ) Träningsrunda 100:- Träningsrunda Junior 70:- (födda 1992 eller senare) Insatsrunda 150:- Skiljemål#1 Station 6 antal 5 ettor Skiljemål #2 Station 4 antal 5 ettor Servering: Varm korv mm finns att köpa i vår kafeteria. Välkomna till en trevlig skyttedag hos Härryda JVF Björnaslätten ! www.harrydajvf.se Kontaktperson samt Tävlingsledare: Dick Gyllström 0703-806039
Publicerat Augusti 8, 201213 yr Min målsättning är att komma. Men eftersom vi ev skall ha kräftskiva på lördag så kan jag inte garantera vare sig bra träffbilder eller att jag ens dyker upp....
Publicerat Augusti 8, 201213 yr Författare Samma ursäkt som Hilmer körde med i söndags mao Men håll dig du hemma då - inge bra att hantera vapen med blykeps
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Författare Väntar på att Joacim med far ska anlända från Halmstad för vidare transport till Härryda. Blir nog "kôvet" idag - blå himmel och vindstilla
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Bra arrangerad stig men väldigt tjockt med folk när vi (jag och Heikki) kom (strax efter 09.00). Jag skjöt extremt ojämt vilket matchade den berg och dal baneliknande terrängen väl. Det var ju inte bra.... Men jag valde medvetet en bössa jag inte är så van vid (9,3-an) så jag får i någon mån skylla mig själv.... Landade på 75 poäng. Vi hade tänkt gå två rundor men var för trötta pga värmen utan for hem istället.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Författare Bra att du övade med grovbössan! Joacim med far har precis lämnat stället - jag väntar på prisutdelningen. Ligger etta på 114 av 120 just nu. Oslagbare Rolf Gustavsson har samma poäng men en femetta färre. Trodde aldrig dagen skulle komma då jag slog honom faktiskt.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Kul med ditt fina resultat. Vilka stationer tappade du poäng på? Och hur gick det för Joacim?
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Kul med ditt fina resultat. Vilka stationer tappade du poäng på? Och hur gick det för Joacim? Det gick skit Har en ny bössa för iår, en Heym SR21 och jag har provat att gå två hela jaktstigar med snälltryck nu och kan konstatera att jag skjuter inget bra med det. Inget snälltryck och gå på målet underifrån är min melodi. Höjdpunkten för min del blev älgbanan (där gick ljuset upp) där kunde jag inte använda snälltrycket och då såg det plötsligt ut såhär; 3,4,5-1,5-1. Nästa stig blir utan snälltryck för det lämnar jag till jakt/skytte med bra stöd och under lugna former (som det är konstruerat för). Fick ihop 58 klena poäng denna dag, men är snart tillbaka mer peppad än någonsin och en erfarenhet rikare Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 13, 201213 yr För saks skull lägger jag in en bild från stigen. Station 3 och en älgfluga på bild.