Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

dc30 problem

Featured Replies

Publicerat

Hej. jag har ett dc30 halsband som krånglar, kan tappa kontakten från allt mellan 60 - 500 meter. någon som haft samma problem?

det är inte min handenhet det är fel på i alla fall, för har ett till halsband som det funkar kanon med.

Publicerat

Kan vara antennen i handenheten eller att hundenheten inte är uppdaterad .Tror att en del uppdaterar handenheten men inte hundens.Skicka in om du har garanti kvar !

Be om kostnadsförslag om garanti saknas men antenn är lätt att bytta.

Publicerat

kontakten eller gpsen?

Publicerat

Hej. jag har ett dc30 halsband som krånglar, kan tappa kontakten från allt mellan 60 - 500 meter. någon som haft samma problem?

det är inte min handenhet det är fel på i alla fall, för har ett till halsband som det funkar kanon med.

byt anten! den kostar ca 250kr,å den är lätt att byta själv.

Publicerat

Hade samma problem och för mig var det antennen på halsbandet som gått av, tydligen inte helt ovanligt fel...

Publicerat

Ofta blire hål i gummit på dom och sedan rostar dom av..Bytt 10 talet så..

Publicerat

Fick samma problem efter att jag gjorde uppdatering på halsbandet. Tillslut fick jag ett nytt halsband på garanti.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

• 1 year later...
Publicerat

Ni som bytt antenn! är det bara att lossa på enheten från halsbandet, sen ser det ut att vara 4st små skruvar, misstänker att felet ligger i antenn 200m räckvidd och den har hängt med 4-5år dc30 var en nyhet åtminstone, tänkte prova byta antenn om det nu inte räcker med rengöring.

Behöver man täta enheten efter öppnandet, någon som hittat den svaga länken

Publicerat

Ni som bytt antenn! är det bara att lossa på enheten från halsbandet, sen ser det ut att vara 4st små skruvar, misstänker att felet ligger i antenn 200m räckvidd och den har hängt med 4-5år dc30 var en nyhet åtminstone, tänkte prova byta antenn om det nu inte räcker med rengöring.

Behöver man täta enheten efter öppnandet, någon som hittat den svaga länken

Nä det är två stjärnskruvar som håller fast enheten vid halsbandet som behöver losssas. Sen sitter det en liten skruv under en gummitätning som håller själva antennen.

Du behöver inte öppna enheten och därmed behövs ingen tätning heller.

Publicerat

Nä det är två stjärnskruvar som håller fast enheten vid halsbandet som behöver losssas. Sen sitter det en liten skruv under en gummitätning som håller själva antennen.

Du behöver inte öppna enheten och därmed behövs ingen tätning heller.

Det är väl sladden till GPS pucken som sitter under en gummitätning. den som skickar till handenheten ser ut att vara integrerad i lådan? eller har jag grävt för lite?

Publicerat

Det är väl sladden till GPS pucken som sitter under en gummitätning. den som skickar till handenheten ser ut att vara integrerad i lådan? eller har jag grävt för lite?

Musköt pratar om dc40 och du pertan har väll dc30 låter det som? =)

Publicerat

Musköt pratar om dc40 och du pertan har väll dc30 låter det som? =)

Nä jag pratar dc30. Sitter två skruvar genom metallstycket och halsbandet, sedan sitter ju både antennen och gps-kabeln intill varandra under.

Publicerat

Ska kolla bättre när jag kommer hem, såg bara skruv på gps kabeln

Publicerat

Ska kolla bättre när jag kommer hem, såg bara skruv på gps kabeln

gps-kabeln är inte skruvad, det är bara en kabelsko som trycks på plats.

Publicerat

okey, jag som cyklar.

Publicerat

gps-kabeln är inte skruvad, det är bara en kabelsko som trycks på plats.

Jag kollar men nog satt det en skruv under gummitätningen till gps pucken, men antennen såg väldigt integrerad ut och det är en DC30 jag har problem med, har ju två halsband som funkar men vill att alla fungerar.

Publicerat

Du hade rätt Musköt, gummitätningen var lite väl integrerad under lite smuts så den syntes inte, nu blir det ett truppförsök och kolla om den är lika kass efter rengöring ;)

Kontroll den tappar kontakten drastiskt vid 200m, gissar att det är ett antennbyte som behövs