Publicerat Augusti 8, 201213 yr Gokväll! Hur har rävjakten gått för er hittills ? Fått skjuta något ? Själv har ja inte hunnit jaga nå än men imorgon kväll tänkte jag försöka ta mej ut MVH A.
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Jag har tagit en, verkar vara lite halvtunt med räv runt hönsgården i år men det är inte så konstigt eftersom det blev 9 st på 0.5 ha förra året Uppe på området har jag knappt börjat med räven ännu utan där är det mest grävling som gäller nu innan dom går och lägger sig för vintern.
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Uppe i 3 årsungar o en fjolårsunge. Allt ifrån halvkilos till 3-4kg. Finns ett par gryt jag ska vaka vid när väl säden är skördad så to be continued...
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Författare Låter som att ni har haft bra jakt själv har ja inte sett en enda räv sen om de är bra eller dåligt de vet ja inte
Publicerat Augusti 9, 201213 yr 2 st har jag fått än så länge , båda i fällan hemma vid huset. Den ena hade skabb medan den andra verkade fullt frisk , båda var ungrävar. Grävlingsjakten går bättre 4 st hitills Edit + 1 st Grävling till
Publicerat Augusti 10, 201213 yr Jag har lyckats få ned en i år en årsunge! Förhoppningsvis blir det fler, skam den som ger sig.
Publicerat Augusti 10, 201213 yr Författare Fan va skoj gratulerar båda 2 :-) lockar ni när ni jagar räv ? Vilken pipa använder ni isåfall ? mvh
Publicerat Augusti 10, 201213 yr Har bara suttit och vakat vid nyslagna vallar :-) trillar säkert dit några mer rävar när pyrschen drar igång :-)
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Sköt en skabbräv ikväll! En liten årsräv som var ganska hårt angripen med skabb! Jag tror de var en årsunge för den var då inte stor! Var inte meningen att jag skulle jaga räv, satt och passade på rådjur och helt plötsligt så satt den 50 m framför mig!