Publicerat Augusti 9, 201213 yr har en fråga men kanske sätter detta i fel tråd men var ut och gjorde ytterligare ett prov för några dagarsen då gick de verkligen åt skogen å hunden verkade inte gå hundra riktigt och tappade spåret å tog om ett par ggr. löste de ju till slut efter många om och men funderar på om hon kan ha noskvalster då hon ibland har som hosta och drar inåt å harkla sig.. är de nån som har nån erfarenhet och kan ha nån ide på om de är noskvalster?? ser inget i nosen när hon sover men näsan rinner på henne ibland.. vi gick spårprov för 3 veckorsen och då gick de hur bra som helst..
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Kostar inte många kronor att få en noskvalsterbehandling. Påvisa kvalster går väl bara göra med djup sövning och spola näshålan. men det är inte helt säkert att man hittar några ändå, trotts infektion. Symtom som du beskriver kan mycket väl va noskvalster. Men obs!.. jag är inte vetrinär... Många behandlar sina jakthundar någon gång om året oavsett.. Jag brukar görat när hundarna inte verka fungera som vanligt i jakten. Ofta sett en märkbar skillnad nästan direkt efter behandling. Skulle tro att en mycket stor del av sveriges hundar har parasiten.. jag försöker helt undvika möten med samhällets alla jyckar... Men det hjälper tyvärr inte för har släktingar som har sällskapshundar o de har minsan inte några kvalster.... Men nog fan verkar de smittat ner mina kräk titt som tätt...
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Författare Kostar inte många kronor att få en noskvalsterbehandling. Påvisa kvalster går väl bara göra med djup sövning och spola näshålan. men det är inte helt säkert att man hittar några ändå, trotts infektion. Symtom som du beskriver kan mycket väl va noskvalster. Men obs!.. jag är inte vetrinär... Många behandlar sina jakthundar någon gång om året oavsett.. Jag brukar görat när hundarna inte verka fungera som vanligt i jakten. Ofta sett en märkbar skillnad nästan direkt efter behandling. Skulle tro att en mycket stor del av sveriges hundar har parasiten.. jag försöker helt undvika möten med samhällets alla jyckar... Men det hjälper tyvärr inte för har släktingar som har sällskapshundar o de har minsan inte några kvalster.... Men nog fan verkar de smittat ner mina kräk titt som tätt... jo de är ju många som inte vet vad noskvalster är för nåt när man prata med folk från stan... ska nog ta och behandla för de på hundarna för de gick skit med alla tre och dom nyser och har sig också så... men förstår inte va dom kan ha fått det men är ju inte omöjligt när man har haft med dom till vänner som har sällskapshundar att de ha fått de där...