Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Herr Berg m.fl. - Om hagelladdning och komponenter?

Featured Replies

Publicerat

Lurar nu på (jo, har lurat i två år nu, men nu är det dags tror jag) att komma igång med hagelladdningen. Är det någon med erfarenhet som känner sig lustad på att dra en liten grundkurs i navigation genom laddmaskins-, hyls- förladdnings- och krutdjungeln?

Dessutom undrar jag vart ni köper blyhagel, förladdningar o. dyl.? Har kollat lite på Midway, men haglen är ju inte direkt billiga... Å Vapex hade bara grovhagel, åtminstone på hemsidan.

Apropå det så kanske jag skulle dra lite förutsättningar också; Jag är mest intresserad av att snickra ihop jakt- och banladdningar till finbössorna. Kaliber 12 och 16, och 65 mm patronlägen. Aktuella hagelnummer torde vara från #5 t.o.m. #9.

Pettson

Publicerat

Tappa inte sugen ifall Herr Berg dröjer med att svara, tror han ska bli pappa i dagarna..

Mvh!

Publicerat

Jäkla tur,

de hade nätverksuppkoppling här i förlossningssalen... Allt man behövde göra var att koppla bort den här apparaten som kollar hjärtslagen och koppla in sin egen laptop.. Märkligt vad vad damen bråkar om detta, skall man inte få diskutera hagelladdning nu längre?  >:( >:( >:( >:(

Tyvärr, måste avvika en liten stund nu... Men jag återkommer i detta spännande ämne!

MVH!

/HerrBerg

Publicerat

Då ska jag be att få önska lycka till, samt gratulera i förskott. Hälsa till det blivande moderskapet när hon blir talbar igen också. Och plugga för guds skull i den där sladden tillbaks!

Pettson

Publicerat

Äh,

ingen fara...  ;) ;D

Du skall vända dig till tre ställen för att komma igång:

Staffans Vapen är stället för hagelladdare. Beställ ditt krut och dina hagel där.

Precision Reloading (www.precisionreloading.com). Här köper du din hagelladdare (MEC Steelmaster blir finfint!) 

Gyttorp har en massa tändhattar från Cheddite, typen är CX2000. Be din handlare ta hem ett par tusen sådana. Dessa är helkompatibla med Winchesters Win209 som typ 60% av alla laddrecept bygger på. Win209 kan man inte få tag på i Sverige, man gör det hela mycket lättare för sig om man köper prylar därifrån...

Äh, ring mig. Jag skickar dig ett meddelande med mitt hemtelefonnummer.

MVH!

/HerrBerg

BPI har en jäkla massa prylar. Botanisera där om det är något du saknar. http://shop2.mailordercentral.com/bpicart/...cts.asp?dept=77