Publicerat Augusti 12, 201213 yr Till vilken kaliber???? Själv gillar jag RCC, min erfarenhet är att de är prisvärda och har helt OK kvalitet. Min B&T är också bra, men betydligt tyngre och dämpar inte riktigt lika mycket, å andra sidan är den frontmonterad och inte teleskopisk.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Författare Till vilken kaliber???? Själv gillar jag RCC, min erfarenhet är att de är prisvärda och har helt OK kvalitet. Min B&T är också bra, men betydligt tyngre och dämpar inte riktigt lika mycket, å andra sidan är den frontmonterad och inte teleskopisk. 30 06 är kalibern..kom gärna med pris vad dom kan kosta.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr 30 06 är kalibern.. kom gärna med pris vad dom kan kosta. Jag har en RCC T45 på min 30-06, den kostar 2100 kr + montering. Men brukar inte t3-an vara gängad på förhand? Då slipper du monteringskostnaden. Om du nu inte vill korta pipan för att behålla lite balans... RCC: http://www.rccab.se/home/content.asp?page=1
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Författare Jag har en RCC T45 på min 30-06, den kostar 2100 kr + montering. Men brukar inte t3-an vara gängad på förhand? Då slipper du monteringskostnaden. Om du nu inte vill korta pipan för att behålla lite balans... RCC: http://www.rccab.se/...tent.asp?page=1 var inte så farligt då.. inte på min,pipan måste förkortas,blir alldeles för lång annars, hur lång är denna dämpare? vart köpte du det?
Publicerat Augusti 12, 201213 yr RCC T45 förlänger 15 cm. Min 30-06 hade en 65 cm sporterpipa. Den kapade vi ner till 57 cm när vi monterade dämparen på den. Min 6,5 har kvar sin 63 cm pipa och dämparen gör det till ett riktigt åbäke. Min 9,3-a kortade vi däremot ner till 45 cm för att dämparen där inte skulle göra så väldigt mycket på längden. Jag köpte min direkt från Roger på RCC (som ligger i Falkenberg). Det finns antagligen någon bra smed inte allt för långt från där du bor som kan hjälpa dig med det där.
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare det blev en ase utra köpte den från finland. vad tycker ni om dem?
Publicerat Augusti 13, 201213 yr det blev en ase utra köpte den från finland. vad tycker ni om dem? Smidig, stryktålig.