Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skydda sig mot mygg, hur gör man egentligen?!

Featured Replies

Publicerat

Jag lånar hästens myggmedel.....

Publicerat

Perfekt!

Och detta stör inte dina rävar? :)

He he nä har inte märkt not av det :biggrin:

Den finns inte kvar i Rustas sortiment.

Inte i Stockholm med omnejd i alla fall.

Ringde dom tidigare idag.

Hitta det här =30"]http://www.pinal.se/sv/sol-myggskydd/?offset[41031906]=30

Mvh.

Publicerat

Vet inte om wilmas nordic summer finns kvar. Det är nog det bästa myggmedlet som finns förutom den gamla beckoljan blandat med den gamla djungeloljan. Finns en del fördelar med den förstnämnda. Du kommer inte att behöva stå i någon kö för att betala någonting då samtliga i din närhet kommer att skingras på grund av lukten. Solskyddsfaktorn är nog samma som på grillolja och risken att bränna sig överhängande. Jag tror att din människolukt är helt kamouflerad av en doft som luktar tjärdal och nytjärad träeka. Kamouflagefärg i ansiktet är onödigt du blir blekbrun av myggmedlet. Den sitter garanterat kvar och dubbla insmörjningar är helt onödigt. Sätt dig förhelsike inte i bilen så att klädseln kommer i kontakt med myggmedlet för då får du ha bilen helt ifred i fortsättningen för lukten går aldrig bort.

Publicerat

Vet inte om wilmas nordic summer finns kvar. Det är nog det bästa myggmedlet som finns förutom den gamla beckoljan blandat med den gamla djungeloljan. Finns en del fördelar med den förstnämnda. Du kommer inte att behöva stå i någon kö för att betala någonting då samtliga i din närhet kommer att skingras på grund av lukten. Solskyddsfaktorn är nog samma som på grillolja och risken att bränna sig överhängande. Jag tror att din människolukt är helt kamouflerad av en doft som luktar tjärdal och nytjärad träeka. Kamouflagefärg i ansiktet är onödigt du blir blekbrun av myggmedlet. Den sitter garanterat kvar och dubbla insmörjningar är helt onödigt. Sätt dig förhelsike inte i bilen så att klädseln kommer i kontakt med myggmedlet för då får du ha bilen helt ifred i fortsättningen för lukten går aldrig bort.

Tvätta dig noga innan du går till sängs, annars luktar sängen tjärdal i flera dagar, ja veckor näst intill!! :biggrin:

Dock finns det inget som slår det som jag provat, och knotten motar det med till viss del!

Publicerat

Hahaha Kom att tänka på teckningar av en helt fantastisk talang här på jaktsnack.se

post-4665-0-85555300-1344928922_thumb.jp

Hans nick är holmbergdeluxe och återfinns i bl.a. denna tråden:

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/23462-lustjakt/

Publicerat

Gnider in mig med pors och finns inte det kommer receptet enligt innan till pass- Beckoljan blandad med lite dungelolja, blandningsförhållande är olika varje gång :)

Publicerat

Bit ihop. Lär dig tycka om det. Försök skapa en personlig relation till myggorna, ge varje individ ett namn och försök hålla reda på dem. När du blir stucken, bit ihop och låt den suga färdigt - och gläd dig åt att du inte är en fjomp som gnäller över mygg.

Så... något annat?

• 2 weeks later...
Publicerat

hej!

konfrontationsmetoden..att vistas bland dom små vampyrerna så mycket som möjligt.man vänjer sig liksom,,,inbillar jag mig i alla fall.

dom små svidarna som dykt upp nu på sistone,får ju myggen att kännas ganska beskedliga.hur kan så små kreatur orsaka sådana plågor?

• 2 years later...
Publicerat

Köp en thermacell, glöm mygg och knott och jaga glatt vidare.

Har funkat ypperligt för mig i tre år, trots att jag bor i ett mygghelvete. :thumbsup:

Min ena jaktkompis hade en sådan igång när vi jagade förra fredagskvällen.

Helt otroligt bra vad den stötte bort de små parasiterna...

Så en sådan står nu på inköpslistan...

http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Thermacell+Myggskydd&id=2506〈=sv

tc_modell_g1_big.jpg

Publicerat

Helt otroligt bra vad den stötte bort de små parasiterna...

Totalt myggfritt och man förbannar sig själv nåt så in i helvete de gånger jag glömt ta med den.

Publicerat

He, he... ja det kan jag tro... :thumbsup:

Synd bara att de inte skrämmer bort älgflugorna också...

Publicerat

Glöm allt vad svenskt myggmedel heter.

Köp en THERMACELL och du slipper myggen!

Fabulös mackapär!

Publicerat

Fabulös mackapär!

Absolut!

Myggmedel kommer jag nog knappt använda igen. Jag har en tub av det Australiensiska medlet som ozzian tog hem i ryggsäcken om gasen eller mattorna skulle ta slut...

Sent from my iPhone using Tapatalk