Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bra slitstark tyst billig byxa...utan membran

Featured Replies

Publicerat

försöker hitta någon vettig byxa Utan membran som ändå håller lite väta från blött ris osv borta, tysta och hållbara ska dom ju åxå vara..helst gratis ;)

någon som använder Itab's byxa Vildmark http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17081&plats_id=1359

ska vara enligt återförs. samma tyg som G-1000 har outbackstället å de funkar bra (småfickor). samma med fjeldbyxan (Prasslig) men skön annars.

Publicerat

Tyst byxa utan membran som håller väta borta. Enligt mig för mycket begärt. Att hålla lite väta borta från byxor utan membran är ju inte svårt, går att vaxa tex men det blir inte helt tyst. Under vilka förhållanden ska du ha byxorna ? Enligt mig begär du för mycket i alla fall :)

Publicerat

Försvaret M58...billig, tyst och slitstark.. Och är lika varma hur blöta de än blir..

Publicerat

Itabs skinnbrallor är helt okay med :cool:

Publicerat

Itabs skinnbrallor är helt okay med :cool:

Men inte så tysta... :)

Publicerat

Inte? Säker på att det inte är dina skramliga leder som ger ljud ifrån sig? Mina är nog så tysta tycker jag, bättre än de där gröna arbetsbyxorna med för små spikfickor som Itab säljer. De låter illa på riktigt.

Mvh!

Publicerat

Har nog den.äldre modellen... Med ngn beläggning på.. Knarrar värre än polarens Cress.. Timmervik är modellen annars.. :)

Publicerat

Jo jag vet, Timmervik är bäst, men jag har inte riktigt kunnat motivera mej till dubbla priset jämfört med Itabs som trots allt håller riktigt bra..och är tysta :thumbsup:

Publicerat

m58, tvättade i impregnex (tält) är fan tysta...

men lite bylsiga tycker jag..

Publicerat

försöker hitta någon vettig byxa Utan membran som ändå håller lite väta från blött ris osv borta, tysta och hållbara ska dom ju åxå vara..helst gratis ;)

någon som använder Itab's byxa Vildmark http://www.idefixtek...1&plats_id=1359

ska vara enligt återförs. samma tyg som G-1000 har outbackstället å de funkar bra (småfickor). samma med fjeldbyxan (Prasslig) men skön annars.

Köp, testa och meddela oss andra.. :wink:

/Må

Publicerat

Jag har en ITAB-byxa som heter Fjeld som jag använder när jag går med hund. Luftig och skön. Den har membrantyg enbart å rumpan och över knäna + att det är grövre tyg nedtill som ett par 'insydda damasker'. Den är jag nycket nöjd med. Blir inte blöt om knäna när jag kryper på nobs-skall.

http://idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16913&plats_id=1359

Publicerat

Såg nu att du tyckte Fjeld var för prasslig... ;)

Publicerat

Biltemas byxa r mycket tyst annars hade jag tagit ett par väl ingångna M/90 byxor

Publicerat
  • Författare

ah ska ha dom under den varma perioden under älgjakten..går som hundförare. blir att fara in å klämma å känna på byxorna..sen e de väl bara handla :) tro de blir en vettig kompromiss svårt få allt i samma byxa. haft m-90 ibland men dom är slut nu..svårt hitta rättstorlek bland dom. Fjeld byxan blev väl aningen tystare efter nån tvätt, bra byxa annars men lyckade riva upp den i grenen..less å laga..håller inte.

Publicerat

Jag måste fråga vad ni menar med tyst?

Det är ju en sak att (som exempel) vissa skinnbyxor varken prasslar eller knarrar.

Men om man går emot en kvist/gren så "skrapar" det en hel del. Vilket också märks om man ålar genom lingonris.

Räknas det med i "ekvationen"?

Publicerat
  • Författare

Jag måste fråga vad ni menar med tyst?

Det är ju en sak att (som exempel) vissa skinnbyxor varken prasslar eller knarrar.

Men om man går emot en kvist/gren så "skrapar" det en hel del. Vilket också märks om man ålar genom lingonris.

Räknas det med i "ekvationen"?

ah precis.. vill ha dom tyst mot ris..samt att som inte väsnas när benen tar i varann.

Publicerat

Förmodligen är det min släng av dyslexi som gör sig påmind, men jag läser trådens titel

"Bra slitstark tyst billig yxa...utan membran"

Tips på en slitstark och tyst yxa kan vara en gränsforsyxan. Jägarmodellen. Den har inget membran men är inte särskilt billig.

:tongue:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

nja vet it om dom här byxorna va så vettiga..glatt typ..lär låta endel mot ris å sånt, såg annars ut på bilden. dålig kvalla..sömmarna på ena benfickan har gått upp..haft på dom i 5min å suttit still vid datorn :dry: . blir retur på dom. mer en fritidsbyxa. http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17081&plats_id=1359

rejäla som i annonsen..nja. som sagt tunn fritidsbyxa.

Publicerat

jag har kört med itabs t&b vildmark en svalare variant av T&B hunter. dom har tycker jag varit väldigt bra. dom låter inte speciellt mycket heller och håller vätan borta. Åk in och känn på dom. Annars så är deras kundtjänst väldigt bra, fråga dom vad dom tycker ( det gjorde jag) och snabba leveranser. Säg att du behöver dom snarast så skickar dom dem med det samma :thumbsup:

Publicerat

Köp vadmalsbyxor! tystare byxor går inte att få.

http://www.lefa.nu/