Publicerat Augusti 13, 201213 yr Grymt! Blev ju riktigt läcker. Hur fick du till patinan? Och vilket träslag till skalorna? Jag skulle nog ha den där i köket om jag var du
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare Det är en betekniv eller betkniv om man vill köra utan bindevokal, 6,5mm över ryggen så det är en riktig best gjord för att hugga. Patinan är naturlig men jag körde en syratvätt sen stålborste. Skalorna är av ebenholtsträ med gjutna spacers för passa den brokiga avsmalnande tången.
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare En liten rättelse. Den har använts som betekniv, den avsmalnande tången och mängden ner lagt arbete på bladet skvallrar om att det kanske inte har varit ett jordbruksblad.
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Ja det var tvätten jag var ute efter. Såg ut som en stadig rackare i alla fall Betekniv har jag inte den blekaste vad det är! Jag måste verkligen sätta igång med mina projekt nu, har varit lugnt ett antal veckor..
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare Ja det var tvätten jag var ute efter. Såg ut som en stadig rackare i alla fall Betekniv har jag inte den blekaste vad det är! Jag måste verkligen sätta igång med mina projekt nu, har varit lugnt ett antal veckor.. Ca 2 timmar i WC-rengöring från coop. Sen stålborste och 1200-papper. Är receptet.
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare Fin huggare, påminner lite om en tävlings huggare. Seved Vist gör den. Blev väldigt glad när jag fann den på en riktigt bonnaloppis. Den känns likt många gamla verktyg väldigt ergonomisk.
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Vist gör den. Blev väldigt glad när jag fann den på en riktigt bonnaloppis. Den känns likt många gamla verktyg väldigt ergonomisk. Japp ha ha ja jag förstår det, hade man den o högg blasten med måntro. Japp förr gjorde man knivar som skulle användas, iaf för det mesta . Seved
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare Japp ha ha ja jag förstår det, hade man den o högg blasten med måntro. Japp förr gjorde man knivar som skulle användas, iaf för det mesta . Seved Jupp, enligt en man från betbyggderna så nackade eller krönte betorna med denna kniven. Vad den ursprungligen var gjord för är en annan femma. De betknivar jag sett har varit mycket enkla.
Publicerat December 30, 201213 yr Författare Tänkte prova att bearbeta lädret vid lite högre temperatur (75 grader C) och testade på en lite halvskakig bit bukläder. Resultatet fick en väldigt naturlig patina, behövde bara stryka på ett lager sadel dressing sen var det biff.