Publicerat Augusti 13, 201213 yr Ska få en del av ett pumphagel skickat till mig och undrar vad som gäller, det är kolven och själva lådan samt magasinröret ( allt sitter ihop) som ska skickas, måste det skickas som värde då eller kan man skicka det som rek? Pipor och avtryckardel samt slagstift är bortplockat, går det inte att skicka som rek då? Vapensmeden menar på att det enligt posten måste gå som värde...
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Ska få en del av ett pumphagel skickat till mig och undrar vad som gäller, det är kolven och själva lådan samt magasinröret ( allt sitter ihop) som ska skickas, måste det skickas som värde då eller kan man skicka det som rek? Pipor och avtryckardel samt slagstift är bortplockat, går det inte att skicka som rek då? Vapensmeden menar på att det enligt posten måste gå som värde... Har skickat vapen som vanlig paket i 2 delar men slå in det väl.
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare Ja jag skickade det som rek, men vapensmeden hävdar att det måste skickas som värde och det hela har utvecklat sig Till en form av dispyt och jag undrar om det MÅSTE skickas som värde, kanske är så men jag vet inte.. Så sa dem inte på postkontoret när jag skickade...
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Ja, det ska väl göras det egentligen om man ska hårddra det ordentligt men jag vet flera som struntar i det. Jag har t o m fått en bössa från Småland med bussfrakt i 2 delar.
Publicerat Augusti 14, 201213 yr De (posten) kan ju börja med att läsa sina interna rutiner, som tydligt slår fast att vapen ska delas och skickas i två separata värdeförsändelser. Vidare kan man fortsätta med den lagliga biten som pratar om "kvittens i varje led", vilket bara uppfylls med Värde. Smeden har rätt, Posten har fel. -- Mats
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Ja, det ska väl göras det egentligen om man ska hårddra det ordentligt men jag vet flera som struntar i det. Fattar du att det inte är fraktbolaget, utan du själv, som åker dit om det händer nåt? Och då behöver du inte bekymra dig om vapenfrakter på ett tag... -- Mats
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Fattar du att det inte är fraktbolaget, utan du själv, som åker dit om det händer nåt? Och då behöver du inte bekymra dig om vapenfrakter på ett tag... -- Mats Ja visst är det det!