Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny garmin 220 med batteri bugg/problem?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Har haft min Garmin 220 en vecka , den är ny från butik. Från början när jag laddade den så oavsett hur länge den var i laddaren så vägrade den gå över en "batteriplupp" på mätaren.

Men igår laddade jag nästintill ur den (10 timmar sen satte jag i den igen , då lyste den fortfarande) för att sen ladda den igen och då när den var fulladdad så hade den 2 pluppar. Repeterade samma process och nu är jag uppe på 3.

Detta gör mig osäker på om batteriet är gammalt eller om detta är någon bugg mellan Astro och dc30? Programvaran i både halsband och gps är uppdaterad till det senaste.

Någon annan som upplevt detta? Jag tror faktiskt att batteriet inte är dåligt då den ändå var igång efter 10 timmar , dock hävdar Garmin att den skall kunna vara igång i 17 timmar med fullt batteri , har inte testat detta ännu. Någon som vet nåt om detta?

mvh

Publicerat

Inte haft dom problemen men uppdatera både halsband och handenheten. Jag fick hem ett nytt DC40 för ett tag sedan och kopplade upp det och det fanns 5st uppdateringar till det då.

Publicerat
  • Författare

Den är fullt uppdaterad!

Publicerat

Det är halsbandet som strular? eller är det handenheten?

Publicerat

Kolla så det inte är nå skit i halsbandet som hindrar den ladda,lyser den blått och tar emot äre bara skicka in den,då äre nå fel..

Publicerat
  • Författare

Det är halsbandet som strular? eller är det handenheten?

Jag vet inte hur man skall tolka det då jag misstänker att dem inte kommunicerar riktigt med varandra. Halsbandet har just nu legat på 11 timmar och lyser ännu så batteriet verkar inte direkt kass. Men jag får se igen imorgon efter full urladdning om jag kan få displayen på gpsen att visa fullt batteri på dc 30.

Misstänker att det är någon bugg som gör att jag inte ser att batteriet är helt laddat trots att det verkar vara det.

Publicerat
  • Författare

Kolla så det inte är nå skit i halsbandet som hindrar den ladda,lyser den blått och tar emot äre bara skicka in den,då äre nå fel..

Halsbandet verkar ladda men laddningarna vill inte visas i displayen , den verkar inte gå att få full , trots att jag misstänker att batteriet är fullt.

Publicerat

Prova att låta halsbandet var på tills det slår av sig själv innan du laddar upp det.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat

Jag fick en släng av samma fel för en tid sen med mitt dc40 band. Ladda halsbandet och drog till skogs, och hade en prick när jag kom ut. Ladda en gång till och prova fick då 3 prickar. Jag löste de som KRUKO skriver. Låt halsbandet ladda ur själv. När det har stängt av sig starta det igen och låt det ladda ur igen. Ladda halsbandet sen. Förhoppningsvis är de okey.

Lycka till

Publicerat
  • Författare

Tack!

Publicerat
  • Författare

Förresten har ni ofta problem att få gps och halsband att kommunicera inomhus? För några dagar sedan så gick det fint , men senaste 2 dagarna måste jag alltid gå ut en bit från huset för att dom skall få kontakt. Vet inte riktigt vad som stör kommunikationen mellan dem då halsband och gps ligger bredvid varandra.

Publicerat

Hur ser det ut om du provar en annan handenhet då?

Publicerat
  • Författare

Hur ser det ut om du provar en annan handenhet då?

Hur menar du Pertan? , Jag har bara en astro 220 handenhet.

Publicerat

En kompis hade samma problem med laddningen. Det löste sig med att köra om uppdateringarna för både sändare och mottagare.

Vad det gäller det andra så är det så att båda enheterna måste ha GPS-kontakt för att de ska kommunicera, är rätt ovanligt att du lyckas få det inomhus. Så där är inget fel.

Publicerat
  • Författare

Ok! skall testas , tack

Publicerat
Förresten har ni ofta problem att få gps och halsband att kommunicera inomhus? För några dagar sedan så gick det fint , men senaste 2 dagarna måste jag alltid gå ut en bit från huset för att dom skall få kontakt. Vet inte riktigt vad som stör kommunikationen mellan dem då halsband och gps ligger bredvid varandra.

Ett tipps är att både handenheten och halsbandet får ligga still utomhus medan de söker satelliter, det snabbar upp uppstarten av dom.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2