Publicerat Augusti 19, 201213 yr Nån som känner till nåt ställe man kan lämna in två orörda huvuden till och få dem fixade och monterade i Stockholmstrakten?
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Författare Ingen? Måste ju finnas nåt mer ställe än det på lilla essingen? Utöka området till hela Uppland då, nån som vet då?
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Ingen? Måste ju finnas nåt mer ställe än det på lilla essingen? Utöka området till hela Uppland då, nån som vet då? Skicka dem frusna till någon som annonserar i jakttidningarna. Själv så skickade jag till Skandia Fauna (tror jag det heter) Åke Bursell hette killen. Det finns säkert fler som löser det ,men han gjorde ett bra jobb. Då han gjorde jobbet så fick han stoppa upp ett Huvud och göra ett skall montage med det andra. Den uppstoppade är enligt mig den finaste jag sett hittills (Den ser mycket levande ut )
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Jag har gjort mina själv. Inte så svårt faktiskt. inte ens första gången jag gjorde det. Jag gjorde en "manual" här på forumet. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/12574-att-tillverka-sin-horntrofe/ Håller på med en skalle nu också. Jag bor i Västerhaninge om du skulle behöva hjälp. Mvh John
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Författare Skulle gärna gjort det själv men är så kort om tid att jag vet med mig att det bara kommer ligga i frysen för evigt då... Får kolla upp jakttidningarna och se vad som finns...
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Du kan lämna in på Walter Borg också. Tror även att man kan lämna in på Huntyards&Berras i Vårby. Det finns en duktig tjej i Tungelsta som monterar också. Mvh John
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Författare Ok, är 800 normalpris för ett sånt jobb? Tyckter det känns dyrt men vad vet jag... Tack för tipsen Ijahman, ska ringa och kolla!
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Här i småland lämmnar jag det till en gubbe och betalar 200 kr för att han ska göra i ordning en skalle och sätta dit en sköld.
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Författare :-0 det är skillnad det! Fick prisuppgift från en till verksam konservator nyss, 1150 kr!
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Själv betalade jag 1500:- för den uppstoppade men det var åtskilliga år sedan. Men när jag har gjort sköldmontage så har det kostat 400:- men då hos närliggande hemmadonare! Numera gör även jag dem själv! Såga koka högtryckstvätta och blek det är gjort på ingen tid.
Publicerat Augusti 21, 201213 yr Författare :-) får jag inte tag på nån som gör det åt mig så är du välkommen, kan nog slänga in lite bullar i dealen oxå! He he
Publicerat Augusti 22, 201213 yr Detta är en populär post. Dra igång en kanna kaffe så kommer jag och hjälper dig! Det där är ett exempel på vad som gör att jag gillar detta forum. Jag fick själv en förevisning av en hjälpsam forumist när jag skulle börja med handladdning, och jag har sett andra exempel på hur man bjuder till för en jägarkollega, även om man inte känner personen i fråga. Ni har min fulla respekt!