Publicerat Augusti 19, 201213 yr Och så gör även löpen Hur gör man då? Hade hoppats hon skulle ha löpt tills nu men icke.
Publicerat Augusti 19, 201213 yr Och så gör även löpen Hur gör man då? Hade hoppats hon skulle ha löpt tills nu men icke. P-piller så förskjuter du löpen. Prata med vet.
Publicerat Augusti 19, 201213 yr Man ska väl helst inte förskjuta löpen för tikarna kan bli väldigt konstiga då har jag hört är bara bita i sura äpplet och låta hunden stå i hundgården i stället fick göra det förra året även om det var riktigt surt
Publicerat Augusti 19, 201213 yr Låt tiken jobba hårt(dvs hård och "långvarig" fysisk träning nära nog varje dag), det kan ev skjuta på löpet någon vecka så sep jakten räddas.
Publicerat Augusti 19, 201213 yr Författare Låt tiken jobba hårt(dvs hård och "långvarig" fysisk träning nära nog varje dag), det kan ev skjuta på löpet någon vecka så sep jakten räddas. Cykla varje dag då? Och kanske ett par släpp i veckan nu då det blir lovligt. Hade ut henne idag bara för att prova pejlen Som jag trodde höll hon sig hemskt nära mig. Drog iväg ett par ggr lite drygt 100 m, 115 m som längst. Första gången skällde hon ett par ggr precis som vid ett upptag men det vart inget mer. Tempen låg lite högt med, var bra kring lunch men sen kom ju solen fram. Sen stack hon nosen i ett getingbo så jag fick plocka getingar ur pälsen på henne. Trodde först hon hade fått sig ett stick för hon vart alldeles loj efter det. Men det var nog bara sista krafterna i värmen efter att ha försökt hugga ihjäl getingarna
Publicerat Augusti 19, 201213 yr Vill du slippa löp...köp en hanhund nästa gång (men de 'löper' ju å andra sidan jämnt ). Nä...men skämt åsido...det som sagts ovan om att inte i onödan stöka med tikars löpcykler...är mycket klokt sagt. Det ger ofta problem och konsekvenserna kan då bli allvarliga. Min bestämda uppfattning är att man inte bör utsätta sin tik för de riskerna...och jag förstår rent frankt inte de som gör det. Själva jakten kan väl inte vara viktigare än en familjemedlems hälsa!? Säsongen är lång...det är ändå för varmt för vettig hundjakt i september