Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ringar till weaverklackar

Featured Replies

Publicerat

Ja vad ska man ha?

Har blivit med ett aimpoint och skulle vilja kunna byta mellan mitt vanliga kikar sikte och aimpointen, dock har jag ju weaver klackar på min studsare. Frågan är om dessa weaver-ringar kan funka, eller är man tok rökt och måste byta klackar mot något anant och bli ruinerad på köpet?!

Råd ch tips mottages hemskt gärna!!

Kan dessa ringar vara något kanske?

http://www.racerback.se/optik-tillbehor-1/fasten-montage-ringar/weaver/weaver-ringar/weaver-grand-slam-qr-ringar-30mm/

http://theopticzone.com/products-page/mounts/weaver/lever-lok-rings/weaver-lever-lok-30mm-rings-high-matte/

Publicerat

Så länge baserna sitter hyfsat rakt och du monterar spänningsfritt så är det toklugnt med Weaver - bara att skruva över.

enklaste sättet att få fix på grejerna är med Burris Signature-ringar, tyvärr finns de inte i nån QD-variant men enda skillnaden är ju att du behöver en T15 istället för fingrarna.

-- Mats

Publicerat
  • Författare

Tanken är ju inte att sitta i skogen och byta kikare utan mer så att imorgon är det vakjakt på gris så jag byter ikväll så jag är redo sen förra helgens drevjakt! Möjlighet till variation mao!

Då är det bara och brova och se hur det ändras som man sitter och byter lite på skjutbanan när man knåpat ihop montaget.

Frågan är vad för ringar man skall ha? Är Burris ringarna så mycket bättre än andra eller är det hugget som stucket?

Publicerat
  • Författare

Var ska man handlar ringar för att få bra pris och snabb service?!

• 2 weeks later...
Publicerat

jag tycker att handla digitalt har ett hyfsat utbud och funkar bra, har handlat där några ggr

Publicerat

Kinneys shooting supplies. Grejerna hemma på en vecka med betydligt lägre pris än i Sverige.