Publicerat Augusti 21, 201213 yr Har en Wachtel/Munster på 11månader. Jag vet att denna fråga är olika efter hundens mognad mm men finns det några riktlinjer? Polletten med vad han ska göra har inte trillat ner, han har bara drivit en kanin med skall, haha. Jag har alltid han lös med mig och i skogen, behöver lite råd i ämnet..
Publicerat Augusti 22, 201213 yr Litar du på honom så du kan ha han lös trots att polletten inte trillat ned?? Personligen tycker jag inte man ska träna hundar utanför hundtiderna och i synnerhet inte lösa 1/3-20/8. Dessutom hundsläpp på jaktmark där man har en ambition att ha kvar vilt på de gemensamma jakterna är ju inte att föredra veckorna innan dessa jakter.
Publicerat Augusti 22, 201213 yr Författare Litar du på honom så du kan ha han lös trots att polletten inte trillat ned?? Personligen tycker jag inte man ska träna hundar utanför hundtiderna och i synnerhet inte lösa 1/3-20/8. Dessutom hundsläpp på jaktmark där man har en ambition att ha kvar vilt på de gemensamma jakterna är ju inte att föredra veckorna innan dessa jakter. Det är nu tror jag när polletten inte trillat ner jag kan ha han lös tror jag, stoppet sitter dock som gjutet oavsett vad som ploppar upp. Självklart tränar jag han inte i skogen lös under mars-aug, detta är en självklarhet.