Publicerat Augusti 22, 201213 yr För cirka 20 år sedan tog jag jägarexamen och fick då en italiensk studsare Classic 6,5x55. Nu var det ett bra tag sedan jag var i skogen med bössan och funderar nu på att göra mig av med den. Dock har jag inte en aning vad den kostade när jag fick den samt vad den kan vara värd om jag säljer den idag? Kan ngn möjligen ha lite koll på det? Kikarsiktet är inget speciellt utan bara ngt standard med ställbar förstoring. I övrigt är väl bössan i bra skick och har fungerat bra.
Publicerat Augusti 22, 201213 yr Är det en såndär Classic där skotten skramlar i magasinet så är väl värdet noll skulle jag säga.
Publicerat Augusti 22, 201213 yr Författare Nja något skrammel från magasinsbrunnen har jag nog faktiskt inte upplevt. Vet med mig att det inte är en dyrgrip direkt men hoppas väl få några spänn för den....?
Publicerat Augusti 22, 201213 yr 500-1000 kr om den är i fint skick. Köpte min för 10 år sedan för 1500 , då hade den gått en ask övningsammo och hade ett justerat trycke. Trots att det är en lågbudget bössa så skjuter min extremt bra.
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Jag är sugen på bössan om den är i bra brukskick och kostar runt 1-1500 kr. Kan du pm:a mig när du ser detta?