Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Död hund och älg.

Featured Replies

Publicerat

Jag pratatde med en kompis som var förbi till stugan i Mårdsel. Han hade hittat en död hund Beagel(stavning?) eller stövare med ett halsband och bara en liten bit längre bort en död älg. Vad kan ha hänt??? Björn eller varg???

Ingen i byn verkar ha tappat någon hund.

Publicerat

Hej är det nån som har tränat hunden och fick genom skott på hunden så den sprang några meter sedan tro jag ej att det inte kommer nån ägare till den hunden ;D :o för så dum fins det ej nån som är fick han inte med sig hunden hem så får nå den ligga där den liger 8) det är min teori med det lilla jag har i dena berättelse jag läst det är min första tanke 8) 8)MVH.pälshandlaren .från norr

Publicerat
Jag pratatde med en kompis som var förbi till stugan i Mårdsel. Han hade hittat en död hund Beagel(stavning?) eller stövare med ett halsband och bara en liten bit längre bort en död älg. Vad kan ha hänt??? Björn eller varg???

Ingen i byn verkar ha tappat någon hund.

Stod det inget namn eller telefonnummer på halsbandet? Gick det se om det fanns någon tatuering i örat eller hade den legat för länge?

Publicerat

du glömde chipet Charles Ingvar. hälsar Vanheden

Ps utan luft kan vi inte leva  sa Harry

Publicerat
  • Författare
Stod det inget namn eller telefonnummer på halsbandet? Gick det se om det fanns någon tatuering i örat eller hade den legat för länge?

Det har jag ingen aning om. Det jag undrar mest är om det kan ha varit björn eller varg som har ev. slagit hunden och älgen.

Publicerat
Det har jag ingen aning om. Det jag undrar mest är om det kan ha varit björn eller varg som har ev. slagit hunden och älgen.

Tänkte om det kanske hänt hunden något under jakt och ägaren kanske själv undrar vad som hänt. Ofta märker man ju en jakthund med ett mobilnummer ifall den springer bort.

Skulle man kunna kontakta Husse, Matte så kanske man får reda på mer vad som kan ha hänt.

Kan ju vara så att hunden blivit rädd och sprungit till skogs och dött av svält? Att det låg en död älg i närheten behöver ju inte hänga samman med hundens död.

Hade det varit min hund så hade jag iallafall fått lite ro i själen om jag fick reda på vad som hänt.

Publicerat
  • Författare
Hade det varit min hund så hade jag iallafall fått lite ro i själen om jag fick reda på vad som hänt.

Sant, jag kanske ska ta reda på exakt vart den ligger. Tror ni man ska kontakta Polis en sån här gång?

• 2 months later...
Publicerat

Om det är något rivmärke på älgen eller hunden så kan de ju vara en Björn eller en varg

Publicerat

hunden kanske blev matförgiftad av älgen ;D ;D :P

• 3 weeks later...
Publicerat
Sant, jag kanske ska ta reda på exakt vart den ligger. Tror ni man ska kontakta Polis en sån här gång?

hur har det gått? hittat nån ägare?

mvh /johan

Publicerat
  • Författare

Jag har varit och letat där min kompis sa att de låg, men har inte hittat dem. Jag ska ta med honom så att han får visa.

Publicerat

Inget nytt ???