Publicerat Juni 19, 200619 yr Jag pratatde med en kompis som var förbi till stugan i Mårdsel. Han hade hittat en död hund Beagel(stavning?) eller stövare med ett halsband och bara en liten bit längre bort en död älg. Vad kan ha hänt??? Björn eller varg??? Ingen i byn verkar ha tappat någon hund.
Publicerat Juni 19, 200619 yr Hej är det nån som har tränat hunden och fick genom skott på hunden så den sprang några meter sedan tro jag ej att det inte kommer nån ägare till den hunden ;D för så dum fins det ej nån som är fick han inte med sig hunden hem så får nå den ligga där den liger 8) det är min teori med det lilla jag har i dena berättelse jag läst det är min första tanke 8) 8)MVH.pälshandlaren .från norr
Publicerat Juni 19, 200619 yr Jag pratatde med en kompis som var förbi till stugan i Mårdsel. Han hade hittat en död hund Beagel(stavning?) eller stövare med ett halsband och bara en liten bit längre bort en död älg. Vad kan ha hänt??? Björn eller varg???Ingen i byn verkar ha tappat någon hund. Stod det inget namn eller telefonnummer på halsbandet? Gick det se om det fanns någon tatuering i örat eller hade den legat för länge?
Publicerat Juni 19, 200619 yr du glömde chipet Charles Ingvar. hälsar Vanheden Ps utan luft kan vi inte leva sa Harry
Publicerat Juni 20, 200619 yr Författare Stod det inget namn eller telefonnummer på halsbandet? Gick det se om det fanns någon tatuering i örat eller hade den legat för länge? Det har jag ingen aning om. Det jag undrar mest är om det kan ha varit björn eller varg som har ev. slagit hunden och älgen.
Publicerat Juni 20, 200619 yr Det har jag ingen aning om. Det jag undrar mest är om det kan ha varit björn eller varg som har ev. slagit hunden och älgen. Tänkte om det kanske hänt hunden något under jakt och ägaren kanske själv undrar vad som hänt. Ofta märker man ju en jakthund med ett mobilnummer ifall den springer bort. Skulle man kunna kontakta Husse, Matte så kanske man får reda på mer vad som kan ha hänt. Kan ju vara så att hunden blivit rädd och sprungit till skogs och dött av svält? Att det låg en död älg i närheten behöver ju inte hänga samman med hundens död. Hade det varit min hund så hade jag iallafall fått lite ro i själen om jag fick reda på vad som hänt.
Publicerat Juni 21, 200619 yr Författare Hade det varit min hund så hade jag iallafall fått lite ro i själen om jag fick reda på vad som hänt. Sant, jag kanske ska ta reda på exakt vart den ligger. Tror ni man ska kontakta Polis en sån här gång?
Publicerat September 7, 200619 yr Om det är något rivmärke på älgen eller hunden så kan de ju vara en Björn eller en varg
Publicerat September 22, 200619 yr Sant, jag kanske ska ta reda på exakt vart den ligger. Tror ni man ska kontakta Polis en sån här gång? hur har det gått? hittat nån ägare? mvh /johan
Publicerat September 25, 200619 yr Författare Jag har varit och letat där min kompis sa att de låg, men har inte hittat dem. Jag ska ta med honom så att han får visa.