Publicerat Augusti 23, 201213 yr Mitt på ljusa dagen, för 30min sen kom stackarn igen strykandes över tomten, det är andra gången nu och hundarna blir ju galna. Då jag inte har fördelen av att bo på min mark bor jag i en by med grannar. Hur ska jag gå tillväga med detta?
Publicerat Augusti 23, 201213 yr Går det inte tala om för grannarna att du ämnar skjuta stackarn? Förslagsvis med en ljuddämpad bössa laddad med varmintkulor: rikoschettrisken ska inte underskattas inom bebyggelse... Jag utgår ifrån att byn inte är detaljplanerad och skottlossningstillstånd därför inte behövs - jakträtt på din egen tomt har du ju. -- Mats
Publicerat Augusti 23, 201213 yr Författare Får knäcka en surströmmingsburk och lite hundmat och sitta på verandan i sann hillbillyanda! Ljuddämparen gängar jag av, hälften är jägare men ingen verkar bry sig, hoppas det uppenbarar sig vid 2-3 tiden inatt! Skyddsjägaren var hyfsad trött, "är du vid den nu?" -eh, nej! "ok, ring när den är vid din tomt igen"