Publicerat Augusti 24, 201213 yr Hallå.. Har äntligen fått hem min bössa. Är av personligheten att jag gillar att skruva isär och göra rent och veta hur saker sitter ihop men vet inte vilka skruvar man vågar skruva på. Det sitter ju tre stycken under geväret. En vid "magasinet", en precis bakom avtryckaren och en under pistolgreppet. Sen sitter det två skruvar som jag tror bara håller bakkappan ju. Är någon av dom någon risk att skruva dän ? Jag skulle också vilja göra rent, eventuellt sandpappra lite där pipan ligger för jag får inte mellan en sedel där som man lärt sig man ska. Hur får man bort själva pipan så detta kan göras ? Mvh // Johannes
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Pipan tar du enklast med skruvstäd och rörtång. För att vara lite allvarlig så är det skruvarna till underbeslaget som du ska ta bort, med andra ord magasinet och avtryckaren.
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Författare Hehe ja skruvstäd har jag men rörtången får jag köpa sen då Oki, och det är ingen risk för en med lite skruv-vana att ta dom skruvarna ? Vad går skruven under pistolgreppet till ? Mvh // johannes
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Sitter inget löst i bössan så ska det inte vara några problem, man plockar ur hela mekanismen intakt med pipa och allt. På min så håller den bara rosetten på plats.
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Författare Japp jag chansade och skruvade isär och fann att det var helsimpelt Tack för svaret.. Mvh // Johannes