Publicerat Augusti 30, 201213 yr Hej! Är en för nuvarande 26 år ung väktare som spenderat de senaste 5,5 åren med att sova på dagarna och springa rundor på nätterna och släcka lampor, rycka i dörrar och jaga bus! Jaktintresset kom med farmors man, en oerhört sympatisk "gubbe" som hade jagat i hela livet, när han blev min "farfar" så fick jag alltid följa med upp i skogen och utfodra hjortar/rådjur/änder m.m, laga hägn och lära mig spår och att spåra.. Jakttidningar, litteratur osv fanns till förfogande, jag var nog inte äldre än 7-9 år gammal under den perioden men jag läste allt som hade med jakt att göra.. Samma år som jag fyllde tio så fick farfar en stroke mitt på julafton och avled 3 veckor senare, jaktintresset gled över till ett intresse för djur, natur och friluftsliv.. Men så i år så bestämde jag mig att nu var det dags, skrev in mig på en intensivkurs och nu sitter man här med första licensansökan hos polisen och väntar.. Har ingen i familjen eller släkten som jagar så jag har fått använda mig av gamla kontakter, men så som det ser ut nu så verkar det ha funkat finfint, har 3 marker på gång varav alla tre arrenderas av folk som jagat i +40 år, inte bara 7 dagars älgjakt om året då, utan de föder upp fasaner osv, lägger stor vikt på viltvård m.m.. Kommer göra mitt yttersta för att ta tillvara på den här chansen att få gå och lära mig under de här herrarna! Där var en liten presentation av mig, hej på er!
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Tackar tackar! Kanske bör tillägga att jag är skåning så har vi det avklarat med
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Å nej en skåning till, ;-) skämt åsido, välkommen och visst är det kul med jakt. Hälsningar från Norrköööööping!
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Hej och välkommen hit. Din jaktkarriär ser ut nästan som min. Var ute jämt när jag var yngre. Sen blev det andra intressen som tonnåring. Var bara ute sporadiskt. Sen tog jakten tillbaka mer och mer tid tills den för tio år sedan ungefär, uppslukade mig helt. Mvh John
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Vi skåningar är ett speciellt folk helt klart, på gott och ont, mest gott dock Ja, jag har på känn att när jag väl kommer igång nu så får de andra intressena stryka på foten lite, det finns ju inget bättre än att få vara ute i friska luften och ha sig oavsett om man står med vatten upp till bröstet och svingar flugspöt eller traskar runt i skogen på jakt efter svamp, snart kan man ju komplettera svampen med det finaste och mest ekologiska/humana köttet man kan få tag på, kan ju knappt bli bättre
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Välkommen, Det bästa med ett forum är att alla förstår dialekten när man skriver.
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Min dialekt är inte så farlig, farmor är från Stockholm så pappa pratar "rikssvenska", själv så har det resulterat i en väldigt mild dialekt, men visst, jag kan bre på rejält med om jag vill