Publicerat Augusti 31, 201213 yr Kunde inte hitta denna nånstans på forumet Men alltså wtf ? Han ska iofs ha varit nykter vilket kanske va problemet... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15336360.ab Mvh
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Det tragiska är inte verkar hända så mkt med licenser å så om man ser till tidigare skjutningar på hästar i samma situation, böter till ägaren.. Är en sån där lämplig till att hantera skjutvapen ?!
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Det gick ett sjukt intressant program om synen på SVT för ett tag sedan. Jag har för att den bild vi tror oss se endast består av ca 25% information från ögat, resten "hittar hjärnan på" för att spara tid. Detta för att öka reaktionsförmågan vilket var en vital egenskap när vi sprang runt som presumtiva bytesdjur på stäppen. Det förklarar lite varför det kan hända så här tokiga grejer, speciellt i dåliga ljusförhållande. I alla fall jag har väl mer än en gång trott mig se bockar och annat i skymning/gryning som var en lövruska/stubbe när man tog upp kikaren. Det försvarar absolut inte en sån här felskjutning, men det kan vara bra att ha med sig i åtanke att man inte alltid kan lita helt på vad man tror sig se.
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Varför kunde jag räkna ut, bara på rubriken, att detta måste hänt i Småland ?????? Älgkalvar blir vildsvin, älgkalvar blir kronhjort och rådjur blir dov och kronhjort. Och nu detta...
Publicerat September 2, 201213 yr Nej nej ikke en Dansker igen, han skal miste sit jagtkort, både i Danmark Og Sverige håber i ved herinde at det ikke er alle Dansker der opføre sig sådan`! kan man ikke se hvad det er, så får man ikke skyde God jaktlykke Kim
Publicerat September 3, 201213 yr Kanske blir en läxa åt arrangören när hans egna köttdjur gick åt! Ska nog inte haka upp oss på vilket land personen kom ifrån men att han inte har full lämplighet i skogen är väl rätt klart! Kanske vore bättre om han sysslade med jakt dagtid!
Publicerat September 3, 201213 yr Kanske vore på sin plats att arrangören funderar över sitt jaktledarskap... "Förbjuden skjutriktning söder mot hagen med köttdjur"