Publicerat Augusti 31, 201213 yr http://www.blocket.se/jonkoping/Tikka_M558_Lyx_i_308win_med_kikare_42119855.htm?ca=21&w=2&last=1 Dags att övertala pappa om att detta är den perfekta första bössan, även om den är lite för dyr för mig som första bössan. men tror den är värd vart ända öre. Vad säger folket, har försökt leta upp en tikka i kaliber 308 och nu kom den ju!
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Du har rätt...det där är en mycket bra 'förstabössa'...lättrepeterad och välskjutande. Bössan + siktes + fästekombon är dock 2000-3000 kr för dyr i annonsen...pruta! Prova bjud 8000 kr jämnt. Då kan både du och säljaren vara nöjda...det är min åsikt om det hela
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Han sa att jag få den för 8000 utan sikte men med några fästen eller ringar. kär i bössa men pappa tycker nog det är för mycket pengar tråkig pappa.
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Han sa att jag få den för 8000 utan sikte men med några fästen eller ringar. kär i bössa men pappa tycker nog det är för mycket pengar tråkig pappa. Fråga pappa vad värdeminskningen är på hans bil per år (för att ge det lite proportion med tanke på hur många år en vettig bössa håller)
Publicerat Augusti 31, 201213 yr 8000 kr är lite blodigt för bössan ren + fästen...allra mest 7000 kr...det är ett bra pris för honom som säljare! Var lite tuff...den lär inte vara så lättsåld för det pris han begär...ha is i magen. Säg att ditt bud på 7000 kr kvarstår och att han kan återkomma om han vill sälja. Du kan ju säga att du fått tips om pris av riktiga Sako/Tikka-nördar som har järnkoll på ett av sveriges största internetforum för jakt och skytte Till far din kan du säga att det är en kvalitetsbössa som lär hålla livet ut om du sköter den...således en engångsinvestering
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Jaa, Pappa har ju lising bil min visst det är väl dyrt ändå ska mejla honom nu så får vi se vad säljaren Säger
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Nu va det såld för 10.000 med kikare hade inte lagt dem pengarna på den tror jag kommer väl nya hoppas jag!
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Ajdå...tråkigt. Det finns för mycket idioter med pengar därute ;-) Skickat från min ST27i via Tapatalk 2