Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mycket hare i år!

Featured Replies

Publicerat

Någon mer än jag som tycker att det är väldigt gott om fälthare i år!

Har nog aldrig sett så många på fälten här i stockholmstrakten under 30år som i år,lite märkligt med tanke på den ohyggligt blöta våren/sommaren och gott om räv.

För första gången på många år så har jag även sett flera fasankullar.

Lite grann undrar man hur mycket predation och dåliga vårar/försommrar egentligen betyder för föryngringen,ser även många killingar!

/Mike

Publicerat

Det är väl inte så konstigt när du är ute om nätterna och sätter på varje lurvig rumpa du ser :tongue:

Publicerat

Här i södra västergötland tycker jag också att det verkar vara mer hare än på länge. Men vi får väl se vad stövarjägarna säger om den saken.....

Publicerat

haft besök av 4 harar som mest på en gräsplätt där jag brukar jaga räv o lite annat. dom är där iaf allt som oftast vilket är gott tecken då jag under mina 4-5 år på marken har sätt max 10 harar totalt förut! så japp bra tecken men hos oss beror det knappast på ökad avskjutning av räv.

dom hålls kort som bara fan likaså fåglarna o annat rovvilt :cool:

Publicerat

Kan bara instämma.

Mycket harar i år var av fyra st uppföda i min löv å grenhög. Den ena ungen lät sig fångas om å om igen och är snart bästa polare med våra kaniner!

Ångrar att jag aldrig tog en bild på den lilla magra förstagångs honan som ammade de små vid vårt trädgårds ljus.

Har sagt det förr, dillkött på harlår .Mmmm.

Publicerat

Känns som tvärtom här, såg bra med hare i våras under bockjakten men sett klent ut nu under bockjakten. Kan iofs vara för att vallarna stått för höga för att de ska synas, harfärsbiffar går inte av för hackor så en hoppas..

Publicerat

Har också sett en ökning av både hare/räv/fasan/rådjur i år. Svårt att se sambandet bara.

Publicerat

Har också sett en ökning av både hare/räv/fasan/rådjur i år. Svårt att se sambandet bara.

Publicerat
  • Författare

Ut nu med er och skörda medans det finns,blir det en blöt och kall höst kommer tillgången minska markant.

Bitvis ser det ut som på en bättre kaninmark,långöron överallt :smile:

Vad en liten morgonpromenad kan resultera i.

/Mike

post-240-0-75039900-1346762971_thumb.jpg

Publicerat

Det blev en hare tidigare idag. Bra spårträning för terriern innan jag börjar jaga in henne skarpt.

Nåja, det som jag blev förvånad över var att haren lakterade. Är det vanligt såhär års?

Publicerat
  • Författare

I år verkar det mesta vara ur led.

Skjutit ett skapligt gäng harar nu och några var lakterande.

/Mike

Publicerat

Här verkar det vara rätt så bra med skogshare. Man ser hare på jobbet så fort man åker ut på kvällarna.

Publicerat

Två harar har vi haft väckskall på hittils idag :)

Publicerat

Där jag jagar har vi drabbats av harpest. Finns inte en hare och senast igår hittade jag en död hare alldeles brevid älgpasset där jag satt.

Riktigt tråkigt för alla harjägare i trakten. :sad:

Publicerat

Var i landet jagar du Streif?

Publicerat

Mitt mellan skellefteå och umeå.

Publicerat

Här i norrahälsingland verkar det vara bra med hare i år .. Jag har sett många i sommar och dom har överlevt :woot:

Publicerat

Jag såg en under pågående älgjakt och det var jagad av en stövare som kom in från grannmarken. :smile:

Publicerat

Hade tre harar som stövarn väckte på, den ena va upp men hon ä inte någon champion direkt!

Publicerat

Runt om här där jag bor syns inte mer fälthare än normalt. Ser inte många när jag kör till jobbet o har inte sett ngn i trädgården på väldigt länge. Grattis till er som har överflöd på denna delikatess

Publicerat

Mitt mellan skellefteå och umeå.

Ok har du någon koll på hur det är i Åsele trakterna (siksjö) med omnejd?

Ska dit nu på lördag o spendera en vecka

/Per

• 1 month later...
Publicerat

Ingen skogshare i Jämtland..

Publicerat

En har jag sett under älgjakten norr om Kalix.

Publicerat

Vi har haft bra med hare :) 6 skjuta för stövarna so far.