Publicerat September 1, 201213 yr Jag är en rätt nybliven jägare som bor i lägenhet. Jag kommer (till att börja med) jaga på jägareförbundets jaktmarker på gålö och bogesund. Eftersom jag bor i lägenhet så letar jag efter nån lokal där man kan hänga och stycka viltet. Finns det nån lokal i sthlmsområdet man kan hyra in sig i?
Publicerat September 1, 201213 yr Jag och min far har ett slaktrum där det finns eltravers i taket. Slakttillbehör. En stor köttkvarn av butiksmodell. Rummet bredvid är ett kylrum där minst fyra djur av rådjurs storlek får plats. Men saken är att vi håller på att bygga om kylrummet då vi köpt ett större och bättre kylagreget. Men det är tänkt att mina kompisar ska få använda detta till i princip självkostnadspris. Kan höra av mig när bygget är klart. Mvh John
Publicerat September 1, 201213 yr Författare Låter bra! När tror ni att bygget beräknas bli klart? Behöver ni hjälp med att bygga ihop det?
Publicerat September 1, 201213 yr Vi har bara kommit överens om att få det klart snabbast möjligt. Men troligtvis inte före november. Med vänlig hälsning, John
Publicerat September 1, 201213 yr Det låter ju jätte bra.....bra ställen e det ont om.... Frun blev inte glad när jag hängde påsen i kylen..... Undrar hur hon tar det om jag banar in en gris.... BTW Lacken är borta från Kelvin nu.....
Publicerat September 1, 201213 yr Det låter ju jätte bra.....bra ställen e det ont om.... Frun blev inte glad när jag hängde påsen i kylen..... Undrar hur hon tar det om jag banar in en gris.... BTW Lacken är borta från Kelvin nu..... Klockrent! Det kommer bli kanon!!
Publicerat September 1, 201213 yr Såg nu hur man stavar..... Gåsen Bankar Kolven... Det e dom rätta orden....
Publicerat September 1, 201213 yr Såg nu hur man stavar..... Gåsen Bankar Kolven... Det e dom rätta orden.... Haha. Jag förstod det. Så blir det varje gång jag skriver inlägg med mobilen.
Publicerat September 3, 201213 yr Ijahman finns det möjlighet att hyra in sig på ett hörn? Jag bor ju i tyresö så det är ju bara ett stenkast från dig om du nu bor i haninge?
Publicerat September 3, 201213 yr Ijahman finns det möjlighet att hyra in sig på ett hörn? Jag bor ju i tyresö så det är ju bara ett stenkast från dig om du nu bor i haninge? När det väl är klart så finns det möjlighet. Han kommer vilja ha betalt för att man använder det. Men det kommer inte handla om några jättebelopp. Det kostar ju att hålla igång det. Kyl/Slaktrummet finns hemma hos farsan och han bor 12 km söder om Haninge. Mvh John
Publicerat September 3, 201213 yr Självklart får han betalt. Du kan väl uppdatera tråden eller PM:a mig när det är färdigt. mvh/ Adde
Publicerat September 3, 201213 yr hittar jag någonstans att jaga och lyckas skjuta något så e det dig jag tänker på
Publicerat September 3, 201213 yr hittar jag någonstans att jaga och lyckas skjuta något så e det dig jag tänker på Vi ska nog kunna hitta på något.