Publicerat September 3, 201213 yr Någon som kan tipsa lite om vilken ljuddämpare man skall skaffa sig och varför. Skall ha den på en 9,3x62 och ett av kraven är att det skall gå att ha öppna riktmedel kvar eller på dämparen. Ej allt för lång och tung. TIPS?
Publicerat September 3, 201213 yr Någon som kan tipsa lite om vilken ljuddämpare man skall skaffa sig och varför. Skall ha den på en 9,3x62 och ett av kraven är att det skall gå att ha öppna riktmedel kvar eller på dämparen. Ej allt för lång och tung. TIPS? Tjo ! Jag använder en Rcc T41 på min Blaser R93 (9,3X62) och har kornfoten flyttad tillbaka,vapnet är fortfarande mkt smidigt. Använder samma dämpare på min 308w pipa.
Publicerat September 3, 201213 yr Har samma på min 358W och är nöjd med den än men ska nog kapa pipan lite mer för balansens skull.
Publicerat September 3, 201213 yr Har Hausken compact på min 9,3a. Fick skaffa högre siktblad och tillika kornfot och detta är inte ännu monterat. Finns säkert de som dämpar lite bättre men ingen som bygger mindre framåt (8cm) Nöjd so far.
Publicerat September 5, 201213 yr Författare Ok tackar för svaren, skall kolla lite närmare på dom dämparna. Ingen som använder stalons dämpare, såg att dom hade ett korn monterat direkt på ljuddämparen.
Publicerat September 5, 201213 yr Ok tackar för svaren, skall kolla lite närmare på dom dämparna. Ingen som använder stalons dämpare, såg att dom hade ett korn monterat direkt på ljuddämparen. Känns som den varianten är till för riktig närstrid inget man skjuter på "normala" håll.
Publicerat September 5, 201213 yr Författare Känns som den varianten är till för riktig närstrid inget man skjuter på "normala" håll. Nää förvisso men det blir sällan längre än en 10-15m. Blev en sådan, så nu är det bara att vänta x antal veckor på licensen.