Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Meopta meostar eller Meopta artemis 2100

Featured Replies

Publicerat

Jag är nybörjare och ska köpa mitt första sikte. Siktet ska sitta på en 30,06.

Har haft svårt att komma fram till vilken förstoring samt tubdiameter man ska ha. Det jag fastnat för nu är 3-12* förstoring.

Jag kommer jaga allt ifrån vak på gris till drev på gris. mest kommer det nog användas till vak på gris,bock och på älgjakten.

De två gluggarna som jag står mellan nu är meostaren 3-12*56 men funderar på om 56 känns lite väl stort.

Den andra är artemisen 3-12*50 men vad jag förstått så är det en äldre modell med lite sämre optik.

Nån som har koll på om det är några jätte stora skillnader på meostaren och artemisen eller kommer man bli öjd vilket som man bestämmer sig för?

Just nu sitter det en oxo nevada 3-9*50 som jag inte litar på. Använder ingen annan förstoring än 4* då det är den enda förstoringen som jag vet vart skotten någelunda träffar.

Publicerat

Jag har en Artemis 3-12x50 och är hyffsat nöjd, men kan inte direkt rekomendera den till drevjakt,tycker 3 ggr är aldeles för mycket för drevjakt och "närstrid", men det är ju jag.........Mekaniskt så har den funkat perfekt, till vakjakt/sitta still jakt så funkar den fint, prisvärd! Den kan dock vara till salu................. :wink:

Publicerat
  • Författare

Okej!!

Vad vill ha för den ??