Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lätt hälta i sista leden

Featured Replies

Publicerat

När jag kom hem från jobbet idag så fick ja se att unghunn halta lite grann. Kunde med lite forskning lista ut att det förmodligen är sista leden (nedersta)på höger fram ben. Han stöder på benet lyfter inte på det, går vi en tur verkar det försvinna mer återkommer efteråt. Inomhus haltar han eller mer niger till med huvudet. Leker hoppar och strutsar som vanligt. Har provat böja på lederna och han piper till när tassen viks in mot underbenet, men jag kan böja tills det blir stopp sista biten som han piper till " överböjer lite" vad orsakar den lätta hältan

Publicerat

Fick jag undersöka hunden skulle jag kanske kunna hitta orsak ;)

Publicerat
  • Författare

Det får du om du vill

Publicerat

Vi hade också en lättare hälta på vår 8 mån labbe. Visade sig vara osteocondros och har hittills krävt 2 operationer på 8 månader. Kostat 45000:- totalt och han är ännu inte på banan.

Vad vill jag säga med detta? Ta inte lätt på hältor, in till vet/ortoped och få hunden undersökt om det inte försvinner helt.

/Markus

Publicerat
  • Författare

Ja jag ska ringa dom om det inte är bättre i eftermidda. Operation vill jag inte va med om, försäkring har jag på honom men ändå

Publicerat
  • Författare

Prata med veterinären, efter att jag dragit min historia så ville dom inte ha in hunden än på några dagar. Kan oxåmedela att han är mycket bättre idag. Kanske slipper kasta ut tusen lapparna:)