Publicerat September 4, 201213 yr Tänkte kolla om det är någon som testat Hornadys blyfria alternativ, GMX? Håller den ihop lika bra/bättre/sämre än Barnes och Lapuas blyfria kulor?
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Hej Jag har testat denna kula men tyvärr ingen annan kopparkula skjutit remingtons fabriks (samma kula men med guldfärgad plasttopp) Har skjutit vilsvin, älg, hjort, rådjur, räv och katt med kulan har nästan haft identisk skottreaktion på alla skott utom på räv och katt som blev på plats har inte fått något på plats, alla har gått ca 40m (eftersträvar alltid skott i/bakom bogen beroende på skottvinkel) köttförstöring/blodsprängning mindre än ex. oryx och inte hittat någon kula än??? som mest gick den igenom 1m gris, genomslag och fortfarande ingen kula. skulle vilja påstå att den är ett mellanting mellan barnes X och Lapua naturalis uppsvampningen blev inte 4a vingar heller inte som naturalis, svårt att förklara Ogillar skarpt kopparkulor då argumentet är att man inte skall ha tungmetall/bly i kulor och sprida i naturen MEN sist jag kollade så är koppar en tungmetall det med? Jag fick denna amunition gratis för att testa, sköt faktiskt riktigt tätt i min blaser men nu är dom slut och jag återgår till det jag hade innan: Nosler partitionGold MED BLY Har inget konkret råd ang kulan, vill du testa så gör det. Det viktigaste är nog ändå att träffa rätt!