Publicerat September 7, 201213 yr Hej alla!! Jag är medlem i en kennel i stockholm som är i STORT behov av att hitta någon som är sugen på att sälja apporteringsvilt till oss. Vi söker kråka,skata,duva,hare,fasan,änder,tjäder,trutar etc... Om du vet någon som säljer eller själv skulle kunna sälja till oss så snälla snälla skriv här till mig. Mvh Ida
Publicerat September 7, 201213 yr Såg detta tidigare men just i denna stund har jag inget som är okey att skicka iväg.. Sen har jag en beställning liggande som jag ska försöka fixa så det lär nog dröja ett tag innan jag har något som jag kan släppa. Edit: eller vafan, har ett gäng trut men de är lite skadade av den miljö de trillade i Luktar tipp helt enkelt. Kan vara 10-20 stycken om det är av intresse. Mvh!
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Hej! Vad synd! tyvärr tror jag att den lukten kan störa hunden, det finns risk för det i alla fall. Men tror du att du kommer kunna få ihop ett gäng under hösten eller hur har du det? Mvh Ida
Publicerat September 7, 201213 yr Jyckarna ska ju ta dem oavsett.. Det sjuka är att när jag frös dem så sorterade jag så de äckliga plockades undan redan då, de här har liksom smittats av kladd från andra fåglar medans de låg i frysen. Vi får väl se här framöver, ska förska dra ned ett gäng kråkor till SSRK/Gävleborg.. sen skulle någon ha tamduvor även. Just nu är det lite dåligt med tid att jaga men det ska väl ändra sig framöver. Mvh!
Publicerat September 7, 201213 yr Jyckarna ska ju ta dem oavsett.. Det sjuka är att när jag frös dem så sorterade jag så de äckliga plockades undan redan då, de här har liksom smittats av kladd från andra fåglar medans de låg i frysen. Vi får väl se här framöver, ska förska dra ned ett gäng kråkor till SSRK/Gävleborg.. sen skulle någon ha tamduvor även. Just nu är det lite dåligt med tid att jaga men det ska väl ändra sig framöver. Mvh! behöver du en skytt någon helg på en stortipp nära mig så vet du en intresserad......
Publicerat September 7, 201213 yr Var i sverige vill du ha apportfågeln, har lite i frysen och fixar mer isåfall. skickar helst inte omdet går att undvika, har kladdat med detta tidigare.
Publicerat September 8, 201213 yr Författare Jag bor i stockholm,några bor i enköping,uppsala. Var finns du då? Vi skulle vilja köpa en hel del...
Publicerat September 8, 201213 yr 8mil nordost göteborg efter E20 är kommunjägare så kvantiteten är det lilla bekymret. Mest skata, kråka, duva
Publicerat September 8, 201213 yr Författare Hej! Skata,kråka och duva är perfekt! Skulle du ha möjlighet att skicka dessa till stockholm?
Publicerat September 8, 201213 yr Författare Hej! Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett gäng, om du lovar att dom är hela?? Har du möjlighet att skicka dem till stockholm eller bor du i närheten?
Publicerat September 8, 201213 yr Hej Ida Alla är skjutna med luftgevär så dom är hela, Kan vara någon som är skjuten i vingen så den är av annars hela. Som jag skrev sist är jag inte sugen på att skicka, gjorde det en del i början men det är mest bekymmer tycker jag. hållt på i ca 12 år Fåglarna finns i vårgårda. ur många vill du ha? mvh
Publicerat September 8, 201213 yr Författare Okej...det är ju väääldigt långt att åka. Vi hade väl tänkt oss typ 10-20 av varje. Då vet jag inte hur vi ska göra om du inte vill skicka...?
Publicerat September 8, 201213 yr Såg detta tidigare men just i denna stund har jag inget som är okey att skicka iväg.. Sen har jag en beställning liggande som jag ska försöka fixa så det lär nog dröja ett tag innan jag har något som jag kan släppa. Edit: eller vafan, har ett gäng trut men de är lite skadade av den miljö de trillade i Luktar tipp helt enkelt. Kan vara 10-20 stycken om det är av intresse. Mvh! Hippen du fixar allt..från höften