Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Debatt 6/9- Mordhot mot jägare angående vargen- Men thomas Ekber

Featured Replies

Publicerat

http://www.svtplay.se/debatt

Kan först säga att Jägare sidan vann debatten. Vargkramarnas argument visade att de måste vara sjuka i huvudet. Då menar jag riktigt sjuka i huvudet. Särskilt den där Puma. Att göra en sång om skjuta jägarna i huvudet det är verkligen inte hot...Eller? ...

En kommentar som "Eva vargkramare sa"

"En fårbonde som värnade om vargen skaffade vargstängsel som blev uppklippt av jägare, och dom glömde en jakt karta.." Verkligen ett typiskt bevis på att en jägare gjort det...Eller?

Det tror jag inte på.. Varför skulle en jägare klippa upp en fårbondes stängsel? De hittar på historier om hur jägare kommer med vapen och hotar dem...

Tror de missuppfattar när de ser ett par jägare som sitter vid elden med brutna bössor...Det är enligt dem massiva hot...

De förstår inte att vi behöver ett tak på vargstammen. Hör de inte hur de själva låter?

Angående kommentaren Eva hade sagt: " Min far som var jägare hade nog vänt sig i graven om han såg hur jägarna var nu" ... Han hade vänt sig i graven för se hur knäpp hans dotter blivit...

Eller hur de säger vi springer i skogarna hejvilt året runt och fått göra vad vi vill i skogarna...

Vi har jakttider som följs?

Tror de missuppfattar hur jakt går till..

Dessa vargkramare som värnar så om vargen verkar inte bry sig om de jägare som vars familjer och dem själva förföljs för de har jagat varg eller tycker vad de själva vill..

Själv är jag trött på varg debatten men detta gjorde mig mer motiverad för förhoppningar i framtiden. Med vargkramarnas usla debatt... Kanske det finns en chans för ett tak på vargstammen och ha vilt i framtiden också? Inte bara varg i skogen och älgar på kolmården? Kanske kan vi våga släppa våra framtida drivande hundar också? Kanske finns det en chans att vi kan komma överens som vanliga jävla människor och inte ha 20000 vargar men inte heller 10 stycken. Vi kanske kan komma överens om en normal mängd på 200-250 stycken som vi har licens jakt på varje år för de inte ska bli för "tama" Utan skygga människor.

Jag är 17 år och mina förhoppningar om vilt i framtiden om vargen ökar är minimala..

När Thomas Ekberg nämnde att han blivit mordhotad.. Så nämner vargkramarna hur vi jägare hotat deras barn.. Deras familjer... En av vargkramarna där är ju en brottsling som utreds för mordhot och den sidan som mordhotade Thomas Ekberg har en av skaparna av sidan med i sidan av "Wolf Army" som sa att de inte hade något att göra med den sidan..

Nej nej...

Visst finns det dåliga jägare, men enskilda personer. Annars är jägare hövligt folk..

Fan vad arg man blir.. Ska sluta skriva, men har ni nåt bra att säga så gör det.

Men förhoppningen så finns det folk på landsbygden om 20 år också.. får hoppas det..

Publicerat

Han den där Puma ser ut som en riktig tjackpundare.

Publicerat

Han den där Puma ser ut som en riktig tjackpundare.

Han dröjde sig bara kvar i studion efter den första debatten som rörde bristerna i missbruksvården. De blev inte av med honom från läktaren :wink:

Publicerat

Efter att ha sett programmet kan jag konstatera följande:

- redaktionen bakom debatt har definitivt bjudit in fel personer att diskutera frågan

- programledaren för debatt lämnar en del att önska i sin förmåga att leda en debatt

- 13 minuter är definitivt inte tillräckligt med tid för denna infekterade fråga

- att ha puma som smeknamn känns inte skitsmickrande

- om ni önskar att läsa mer om den före detta låtsasnazisten Jonny Puma bjuder jag på följande, visserligen tveksamma källor, men ändå: http://www.flashback.org/showthread.php?t=413978 https://www.flashback.org/t493436

- vem ska jag anmäla för stölden av 13 minuter av mitt liv?

Publicerat

Jag tycker du ska stämma LRF. Deras medlemmar är vana vid att få betala för skada som andra har vållat.

Tumme upp på den! ;)

Publicerat

Det var ingen debatt, det var ett pinsamt sätt att fylla ut programtiden. Dom där 2 fågelholkarna hade ju inget konkret att komma med alls. Jag var verkligen jätte besviken.

Publicerat

Jag tycker som vanligt att debatten är meningslös och inte leder någonstans. Vargdebatten, som egentligen inte är en vargdebatt utan en pajkastartävling mellan extremister från två olika sidor ter sig likadant gång för gång.

Den ena sidan hotar den andra och tvärtom medan varje sida bestämt hävdar att det inte är deras fel. Barnsligt, fånigt och omoget beteende är vad det är. För det första så är det så att i alla organisationer så finns det rötägg. Hävdar man något annat har man inget i debatten att göra. Frågan kanske istället är varför en organisation ska bli lidande för en eller flera medlemmar i organisationen bär sig idiotiskt åt ?

Man kan sitta och hånskratta åt folks kommentarer hur länge som helst men det hjälper i det långa loppet ingenting. Jag vet inte heller vad en jägarkarta är för något men jag skrattar lika mycket åt att när jägare nästan beter sig som polisen, alltså att hävda att det inte finns några rötägg i deras organisation. Löjligt och frånvarande.

Jag förstår inte varför man ska kategorisera organisationer efter vad extremister till medlemmar i organisationerna tycker. Jag ger mig fan på att det finns både nazister, tunga droganvändare och fortkörare i jägarförbunden också men inte blir alla jägare kallade för nazister för det ?

Jag tror man måste hålla extremisterna för sig själva. Låt dom kasta sina stenar på varandra tills dom väljer att trappa ned och sätta fötterna på jorden. För inte hör man särskilt ofta i "debatten" om folk som tycker att vi ska ha både varg och vargjakt. Nej det är klart, alldeles för oextremt, tamt och jordnära för att passa svensk media.

Mvh // Johannes

Publicerat

Ja usch ja för den debatten :sleep: ..hur många är det som tror att Höglin när han var som djupast nere i träsket(droger) vilket man kan ana att han hållt på med, tog sig an vargen som livsuppgift att skydda, bara för att ha nått att "leva för"

ja detta utan att ha någon som helst försåtelese för övriga givetvis, som lever bor o verkar kring vargen..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ja extremister det finns på båda sidor..men just värnare sidan tar i lite mera än vad jägaren oftast gör..

Tänker då på att vi har vapen och jakträtt som går förlorad om vi gör för mkt bus..

Vad skulle då våra hot dem talade om vara värda? ifall jakten vi försöker ha kvar inte längre är nått vi kan utöva?..finns ingen vinning på det..(aldrig att jag skulle hota någon till livet för att denne inte vill se mig eller annan jaga varg)..och sedan se mina vapen bli bortförda och själv få fängelse o böter..nä så mycket är det inte värt...finns säkert någon kanske gjort detta? vad vet jag?

Nä sitta och titta på kan man inte göra. Man måste hitta en lösning..och Thomas o Svenljungagruppen anser jag själv..är rätt väg o gå..jagade vargar blir med tiden skygga och då får båda sidor en del av kakan. Alltså vargen är kvar för dem som vill ha den o vice versa..

Skulle det inte skulle funka med jakten..att vargen fortfarande tar hunden. Då får man helt enkelt hitta en annan lösning..ta bort vargen helt alternativt ha dem i hägn bara för bevarandestatusen skull..

varför jag printade orden vet jag inte? klämde jag någon på tån så är ursäkten framme redan nu

//Adam-aka= Minken

Publicerat

Jag får nog ändå lägga till att jag inte såg någon extrem åsikt från Jägarsidan i debatten, de följer väl en sund linje i mina öron.

Däremot Puma fjanten med sin låt som han skrev för flera år sedan men ändå ylade högt att ljudet skulle höjas och var man kunde få möjlighet att lyssna på hela åbäket :sick: tycker att låten fick några kraschade toner för mycket på etern som det var.

Han gjorde bort sig i TV och det är bra för Jakt och jägare, ingen vid sunt förnuft kan vilja följa en urk-u-kad person som honom vilket gör att detta kommer synas desto mer på deras bekostnad.

Hoppas att programmet Fridlyst ändå håller en någorlunda vidsynt blick på detta, men det lär väl inte ske förstås :dry:

Publicerat

Juornalisten: Kan jag få tala till punkt?

Puma: Nej!

Fin debatt?

Nej!

Publicerat

En fördel med puma att han har gett kromosomavvikelsen ett ansikte,,,

Publicerat

En fördel med puma att han har gett kromosomavvikelsen ett ansikte,,,

Trots lite sprattelvatten till hands..och ursäkta men :woot: ..stämmer så bra!
Publicerat

Däremot Puma fjanten med sin låt som han skrev för flera år sedan men ändå ylade högt att ljudet skulle höjas och var man kunde få möjlighet att lyssna på hela åbäket :sick: tycker att låten fick några kraschade toner för mycket på etern som det var.

Skulle inte vilja kalla Puma för "fjant" Han är f*n ta mig arselet mer likt en psykopat, och det inte på något lustigt sätt skrivet.

Han är en bitter person med väldigt mycket hat innom sig som måste ut. Förut var han nasse och då var det invandrarna han hatade. Nu är det oss jägare.

Nej den mannen är långt ifrån något jag skulle vilja kalla fjant.

Publicerat

Känns som ett tafatt argument att hävda att jägare i stor utsträckning skulle "ta till vapen" och hota att skjuta en vargbevarare på plats i skogen.

Även om sannolikheten är liten att en anmälan om olaga hot i ett sådant fall skulle leda till åtal och fällande dom, så tror jag fan inte att någon jägare, med stort intresse för jakt och natur, är villig att riskera sina licenser för att skrämma skiten ur en vargbevarare.

Vad det gäller kommentaren "man kan ju inte röra sig i skogen någon tid på året utan att det är jaktsäsong" så skulle jag gissa (även om det förekommer några/ någon tragisk olycka varje år) att det är betydligt farligare att sätta sig i bilen och åka till debattstudion.

Publicerat

Skulle inte vilja kalla Puma för "fjant" Han är f*n ta mig arselet mer likt en psykopat, och det inte på något lustigt sätt skrivet.

Han är en bitter person med väldigt mycket hat innom sig som måste ut. Förut var han nasse och då var det invandrarna han hatade. Nu är det oss jägare.

Nej den mannen är långt ifrån något jag skulle vilja kalla fjant.

Du kan ha rätt :mellow: men samtidigt så uppförde han sig onekligen som en fjant (med psykproblem) i tvrutan vilket inte kan vara negativt för jägarnas sak :cool:

Att han har mycket hat som måste ut kan säkert bero på de kemiska substanser som berörts i tidigare inlägg.

Jag vill bara inte ta kräket eller hans undermåliga musik för allvarligt det är han inte värd. :dry:

Publicerat

Debatten innan kring droger var betydligt mer intressant än vad den infekterade debatt kring vargar var. Av 43 sändningsminuter fick debatten 12min.

Eva har dock rätt i att det var bättre förr, så om vi kan byta ut nuvarande generation mot min och yngre generationer så hade det blivit mycket bättre direkt. :P

Publicerat

Undrar om killen har fått nån diagnos ? Smeknamn efter en seriefigur som låsatsbrottas...Tråkigt "debatt" utan någe alls värde, tycker synd om Thomas som hamnar i sånt starfält, snacka om att kasta pärlor åt svin !

Tror inte en vettig svensk blev vargkramare utav denna allt annat än sakliga pajkastning :dry:

Publicerat

Om jag inte missminner mig så tyckte jag i början av debatten att de sa att de tycker att jägarna gnäller för mycket, för att de blivigt hotade. För vargkramarna har minsann blivigt hotade hela tiden, samt deras barn och med vapen!

Detta är ju helt taget ur luften enligt min mening, om de blivigt det, varför har det inte upprättats polisanmälningar mot jägarna?

För vilken mentalt sund människa skulle inte göra en anmälan, vid vapen hot? Jag skulle göra det iallafall.

Men de kanske är för tuffa för att göra en anmälan?

Sedan tror jag inte en jägare skulle hota någon med vapen i första tagen, med tanke på licenser mm.. Men visst, det finns idioter överallt.

Att diskutera med dessa orginationer (varg kramarna) verkar vara döfött, då de inte ser hela bilden av att ha varg i Sverige.

Undrar vilka som utsett dessa två typer till språkrör? Om de inte är självutnämnda, så verkar det ju inte finnas en enda förnuftig människa med i dessa orginationer.

Vargar är inte dumma, jagade vargar skyr människor.