Publicerat September 7, 201213 yr Hallå där jägare.. Då har jag avverkat mina två första jaktturer. Änder och gäss var målen båda gångerna, ingen av gångerna sköt jag en fågel men jag hade lika roligt ändå. Fågelintresserad sen innan satt jag ändå och njöt av beckasiner, rovfåglar och stora moln av starflockar. Vanan att sitta och vänta har jag inne eftersom jag ofta gör det samma när jag fotograferar djur av olika slag så det var inga problem. Då jag också sen innan tycker det är kul att locka på älg, rådjur och andra däggdjur har jag nu också börjat spana in lockpipor för olika fåglar... Ska bli riktigt spännande när man sätter igång med dom träningslektionerna. Kanske tur man är singel för annars hade man väl blivit det Tanken med mitt inlägg var hur som helst inget annat än ett sätt att få skriva av sig, då man hört från håll att det går dåligt med föryngringen bland jägare så har ni här en som i alla fall gick igång ordentligt på fågeljakt, dessutom är jag "bara" 26 Mvh // Johannes
Publicerat September 7, 201213 yr Jag var med kompisar 4-5 gånger på jakt innan jag bestämde mig för att ta en jägarexamen och börja satsa helhjärtat på att bli en jägare. Även om jag inte sköt något så var hela grejen lika spännande det för det. Naturupplevelsen och att smyga i skogen sitta på pass och lyssna på drevet. Nu sköt jag mitt första vilt för 14dagar sedan och det var helt fantastiskt upplevelse.För mig är det även jakten en stor kontrast till mitt jobb som sjöman lugnt fint väder på pass i skogen till dåligt väder på nordsjön. Jag är 31år men känner mig ändå som en del av föryngringen ibland jägare.