Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Antenner till Dc 30 och astro 220

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Har i dagsläget en Garmin Skogsantenn teleskop variant som man är tvungen att hålla i handen med en lång sladd tycker den är riktigt otymplig att gå runt med och har nu sett att Genzo har en böjbar antenn likt originalets fast längre. Är det någon som har koll på skillnaden mellan dessa räckviddsmässigt?

Sen undrar jag om det är möjligt att byta antenn på halsbandet till en bättre (längre)? Isåfall vart köper jag dessa?

Kom gärna med förslag på andra smarta antenner som ni använder för att öka räckvidden!

Publicerat
  • Författare

Vad har ni för erfarenheter av dessa mjuka Genzo antenner? Samt undrar jag fortfarande om man kan byta antenn till hundens halsband till en bättre?

Publicerat

Bra!

Ja!

:)

• 2 weeks later...
Publicerat

Att byta antenn i halsbandet tyckte jag gav mycket när jag böt. Med längre antenn på halsbandet och skogsantennen på handenheten så har jag haft bra kontakt upp till 5-6km i stenig och slyig terräng. Så helt okej jämfört med endast skogsantennen och orginal antenn i halsbandet som brukar ge bra kontakt upp till ca 3-4 km.

Du fixar också en ny antenn till halsbandet väldigt enkelt och billigt. Finns inget behov av att köpa en. Kapa till en vajerstump (5mm vajer) och 53-57 cm lång, med en kabelsko i ändan som du skruvar fast i antennfästet på halsbandet. Då har du en antenn som håller länge och funkar kanon! Orginalantennen på halsbandet är ett jävla skämt...