Publicerat September 10, 201213 yr Sambon och jag var ute idag igen för att jaga fågel. Som vanligt dåligt med fågel. Vi for till ett berg för lingonplockning på hemvägen. Nobsen "Nicke" 13 mån for iväg 200m från oss och började skälla ståndskall efter ett tag. Väl framme på ståndskallet rasade det ner 3 lodjursungar från några träd och Nicke skällde på honan i ett annat träd. Helt jävla oootroligt vilken upplevelse ...
Publicerat September 10, 201213 yr Fränt! Ett tips om du ska skjuta lo för honom är att ta hunden från trädet innan skottet, trädskällare har för vana att slänga sig över det som ramlar ur trädet vilket kan vara farligt på ett lo!
Publicerat September 10, 201213 yr Sen min hund fick en tjäder i huvudet så är den inte lika på när skottet går. Perfekt för lojakt alltså.:-)
Publicerat September 10, 201213 yr Författare Nå vi har alltid kopplat hundarna innan man skjuter en lokatt. De kan göra stor skada med klorna annars. Men fränt var det när det rasade ner lodjur från träden. Hade ju tänkt ha honom på fågel först jag