Publicerat September 11, 201213 yr Var inne på skene järn idag. Kikade på en Miroku 20/76, av okänd modell. Den har nog varit med ute en hel del med tanke på hur sliten lacken var på kolven, däremot fanns det inga antydningar till sprickor någonstans i träet. Inga glapp som jag kunde upptäcka. Även om den varit med ute och var skabbig i träet och blåneringen var sliten på de mest utsatta metalldelarna var systemet rent och fint. Mekaniskt verkade den mycket bra och gedigen. Så jag slog till och lämnade in licensansökan. Prislappen var 3.900 kr vilket jag upplevde som väldigt rätt. Det blir mitt 6:e vapen och motiveringen är rörlig fågeljakt. Mitt spett till Tikka M77k (med hagelpipset) är knappast något man drar med upp på fjället om man säger så..... Fan vet om jag inte kapar 1,5 kg med Mirokun.... Då återstår bara att se hur lång tid licenstanterna i västra götaland behagar ta på sig denna gång.....
Publicerat September 11, 201213 yr Grattis får man väl säga då. ...... Fan vet om jag inte kapar 1,5 kg med Mirokun.... ........ Och det säger en del då just dessa Miroku/Brownings inte är särdeles lätta som regel. När snön ligger djup kan du slipa ner kolven och olja den så blir den förmodligen snyggare. /T
Publicerat September 11, 201213 yr Ett bra köp. Tacksamt att förra ägaren slitit in den åt dig annars brukar det vara ett jäkla slit innan en bössa får en egen personlighet.
Publicerat September 11, 201213 yr Författare Ett bra köp. Tacksamt att förra ägaren slitit in den åt dig annars brukar det vara ett jäkla slit innan en bössa får en egen personlighet. Jo det känns väldigt rätt.... Och det säger en del då just dessa Miroku/Brownings inte är särdeles lätta som regel. När snön ligger djup kan du slipa ner kolven och olja den så blir den förmodligen snyggare. Eftersom jag haft baikal & valmet tidigare samt innehar en tikka så innebär denna att en ny värld öppnar sig för mig - inte minst viktmässigt. Det är för övrigt inte samma vapen som jag skickade länk till, det vapnet var sålt. Men de hade en annan, förvisso med pistolgrepp men inte lika utpräglat, inne. Sedan visade det sig att en kompis sitter på en hyfsad mängd kal 20 ammo som han inte har någon användning för. Ibland faller bitarna verkligen på rätt plats!
Publicerat December 10, 201213 yr Då återstår bara att se hur lång tid licenstanterna i västra götaland behagar ta på sig denna gång..... Hur lång tid tog det för licensen? Jag ska skicka in en ansökan nu i veckan, lite kul att veta ungefär hur lång tid jag behöver vänta.. /Thomas
Publicerat December 10, 201213 yr Författare Drygt två månader tog det för damerna i Borås denna gång.
Publicerat December 10, 201213 yr Drygt två månader tog det för damerna i Borås denna gång. Ok, då hinner jag kanske få min lagom till snösmältningen
Publicerat December 10, 201213 yr Ok, då hinner jag kanske få min lagom till snösmältningen Hujedamej! Jag skall aldrig klaga på Stockholms 4 veckor igen! Sent from my LT15i using Tapatalk 2
Publicerat December 10, 201213 yr Hujedamej! Jag skall aldrig klaga på Stockholms 4 veckor igen! Sent from my LT15i using Tapatalk 2 4 veckor är snabbt! Det är 5 veckor sen jag betalade licensen på min 308:a, och än har jag inte hört nåt.. Å andra sidan, det är lite för kyligt för att sitta och skjuta in den nu ändå..
Publicerat December 10, 201213 yr 4 veckor är snabbt! Det är 5 veckor sen jag betalade licensen på min 308:a, och än har jag inte hört nåt.. Å andra sidan, det är lite för kyligt för att sitta och skjuta in den nu ändå.. Haha, det finns inget kallt väder, bara för få lager kläder! Sent from my LT15i using Tapatalk 2
Publicerat December 10, 201213 yr Haha..jo, det vet jag! Men än har jag ingen panik, dröjer väl till efter nyår innan licensen kommer och första, vad jag tror, jakten blir på bäver till våren Men nu ska vi inte kapa tråden, får la fortsätta på min isf
Publicerat December 10, 201213 yr Drygt två månader tog det för damerna i Borås denna gång. Va är det jag ser!!!! En rem på en hagelbössa!!!! Fyyyyy skäms!!!!!!!!!!!
Publicerat December 10, 201213 yr Haha..jo, det vet jag! Men än har jag ingen panik, dröjer väl till efter nyår innan licensen kommer och första, vad jag tror, jakten blir på bäver till våren Men nu ska vi inte kapa tråden, får la fortsätta på min isf Jag hade inte ens noterat att detta var en annan tråd Sent from my LT15i using Tapatalk 2
Publicerat December 11, 201213 yr Drygt två månader tog det för damerna i Borås denna gång. Om du får för dig att sälja den så kan du höra av dig till mig Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat December 12, 201213 yr Författare Va är det jag ser!!!! En rem på en hagelbössa!!!! Fyyyyy skäms!!!!!!!!!!! Du ser i syner. Inte fan har jag en rem på bössan! (längre)
Publicerat December 12, 201213 yr Författare Om du får för dig att sälja den så kan du höra av dig till mig Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Så smidig och pekbar som den är så tror jag inte att det kommer att ske på länge. Men man vet ju aldrig vad bössbytardjävulen i en tar sig till i ren desperation om man förvirrar sig in i en vapenkasun någon stans.... Så sent som i går drällde jag in i en och fastnade för ett gammalt härke som blir en perfekt projektbössa om man nu kan få loss en 7:e licens. Men det visar väl sig framöver....
Publicerat April 9, 201313 yr Så smidig och pekbar som den är så tror jag inte att det kommer att ske på länge. Men man vet ju aldrig vad bössbytardjävulen i en tar sig till i ren desperation om man förvirrar sig in i en vapenkasun någon stans.... Så sent som i går drällde jag in i en och fastnade för ett gammalt härke som blir en perfekt projektbössa om man nu kan få loss en 7:e licens. Men det visar väl sig framöver.... Misslyckas du så äre bara å dra iväg ett pm eller nått så blir du ju av me den Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat April 9, 201313 yr lämnade in på min bössa på tisdagen betalade på onsdagen hade den på andra måndagen så 1,5 vecka fick ja min på.. och min kompis fick sin samtidigt som mig han lämnade in på måndagen så 2 veckor för han.. bor i göteborg..
Publicerat April 10, 201313 yr Författare Misslyckas du så äre bara å dra iväg ett pm eller nått så blir du ju av me den Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Trivs bra med den så det blir nog inte aktuellt i första taget. Speciellt inte nu när jag fått mer fågelmark att jaga på och en vorsteh på ingående.....