Publicerat September 11, 201213 yr Hej alla! Jag har tikkas original snabbfästen (1"), till ett 3-9x40. Det är ganska mycket luft mellan pipa o kikare. hur många millimeter större blir en 50 öppning mot pipan? har hjärnsläpp o fattar inte hur jag skatänka MVH Gustaf
Publicerat September 11, 201213 yr Hej alla! Jag har tikkas original snabbfästen (1"), till ett 3-9x40. Det är ganska mycket luft mellan pipa o kikare. hur många millimeter större blir en 50 öppning mot pipan? har hjärnsläpp o fattar inte hur jag skatänka MVH Gustaf Det borde bli 5mm närmare pipan...
Publicerat September 11, 201213 yr Om det är samma tillverkare... Kan ju skilja sig nån mm i yttermått beroende på fabrikat.. Har man fått hjärnsläpp är det bra göra en ritning. Då brukar det klarna.. /Må
Publicerat September 11, 201213 yr Författare Ska på ett zeiss conquest. antingen 3-9x40/50. jag tänkte också så att det borde bli 5mm närmre