Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

skjuta på öppet hav

Featured Replies

Publicerat

får man ta med geväret på fisket sen åka ut o skjuta tex måsar från båten mitt ute i skagerak.? dom skräpar ner en hel del när 500 måsar flyger omkring ovanför huvudet på en.

Publicerat

jakten på allmänt vatten kräver tillstånd från länsstyrelsen.

Publicerat
  • Författare

jo men skagerak man kan ju vara inne på norskt svenskt o danskt sammtidigt, kan man få det till någon slags skyddsjakt?

Publicerat

Om du ska jaga i ett annat land får du fråga myndigheterna där vad som gäller...

Publicerat

Hypotetiskt men ändå.

Om jag skulle ta mig ut på internationellt vatten. Vad gäller då?

Finns det något som hindrar mig från att där skjuta fåglar som är fridlysta i Sverige?

Som sagt. Rent hypotetiskt. Jag tänker inte göra det...

Publicerat

Men så länge du har löst jaktkort för kustjakten så får du väl jaga på öppet vatten så länge du jagar det som är jaktbart och från en båt som varit avstängd minst en minut eller?

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

stänga av en fiskebåt på 50 meter med trål i :) man jagar ju inte mås med båten. utan mer skjut 2-3 måsar som skrämsel tactic kan vara mellan 500-om inte 1000 måsar ibland , inte den båten. . men detta e ingenting om vad som kan förekomma :P

800px-Fiskeb%C3%A5t_i_Simrishamn.jpg881108-01%20fiskebat.jpg

Publicerat

Hypotetiskt men ändå.

Om jag skulle ta mig ut på internationellt vatten. Vad gäller då?

Finns det något som hindrar mig från att där skjuta fåglar som är fridlysta i Sverige?

Som sagt. Rent hypotetiskt. Jag tänker inte göra det...

Svensk lag gäller inom Sveriges ekonomisk zon, dvs utanför territorialvattengränsen. På "det fria havet" gäller Svensk lag vid jakt från svenskt fartyg eller luftfartyg.

Publicerat

Men så länge du har löst jaktkort för kustjakten så får du väl jaga på öppet vatten så länge du jagar det som är jaktbart och från en båt som varit avstängd minst en minut eller?

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Om du har tillstånd från länsstyrelsen så får du jaga på allmänt vatten. När det gäller jakt från båt med motor så ska den vara avstängd minst en minut.

Publicerat

stänga av en fiskebåt på 50 meter med trål i :) man jagar ju inte mås med båten. utan mer skjut 2-3 måsar som skrämsel tactic kan vara mellan 500-om inte 1000 måsar ibland , inte den båten. . men detta e ingenting om vad som kan förekomma :P

800px-Fiskeb%C3%A5t_i_Simrishamn.jpg881108-01%20fiskebat.jpg

Du får söka tillstånd till skyddsjakt från länsstyrelsen och begära att du ska få använda båt. Om de beviljar det är en annan sak.

Publicerat
  • Författare

okej får kolla med dom :P tack för svar!

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.