Publicerat September 12, 201213 yr Jagar i rätt så väglöst land och ibland kommer inte ens 4hjulingen fram. Så skogsslakt å grovstycka sen bära hem köttet är ju inte alls så ovanligt. Har en Haglöfs victor 90/100l rygga men rädd den ska gå sönder då man lastar den full..typ med ett baklår från en älg. funderar på skaffa en ren bärmes utan säck, bara spänna fast köttet. hittade en fin mes på www.bjornfall.se men känns som mkt pengar.. va tror ni om en äldre rygga med alu-mes å sen modda om den lite. nån fler här inne som utövar detta, tips å ideer mottages.
Publicerat September 12, 201213 yr Författare Pinntjuren som ja sköt sist fick hänga i delar över natten sen var de bara att bära. känns i kroppen ett tag efteråt kan ja lova, speciellt när man tjavar fram i träskmarker blir som att man njuter lite extra sen när maten är på tallriken.
Publicerat September 13, 201213 yr Jagar i rätt så väglöst land och ibland kommer inte ens 4hjulingen fram. Så skogsslakt å grovstycka sen bära hem köttet är ju inte alls så ovanligt. Har en Haglöfs victor 90/100l rygga men rädd den ska gå sönder då man lastar den full..typ med ett baklår från en älg. funderar på skaffa en ren bärmes utan säck, bara spänna fast köttet. hittade en fin mes på www.bjornfall.se men känns som mkt pengar.. va tror ni om en äldre rygga med alu-mes å sen modda om den lite. nån fler här inne som utövar detta, tips å ideer mottages. Bygga egen bärmes kanske? Vet svågern gjorde det i scoutern i ungdomensdar
Publicerat September 13, 201213 yr Håller med de priserna var lite overkill! Var det något sånt här du funderade på? borde funka, vad väger ett baklår? 40-50kg
Publicerat September 13, 201213 yr Jagar i rätt så väglöst land och ibland kommer inte ens 4hjulingen fram. Så skogsslakt å grovstycka sen bära hem köttet är ju inte alls så ovanligt. Har en Haglöfs victor 90/100l rygga men rädd den ska gå sönder då man lastar den full..typ med ett baklår från en älg. funderar på skaffa en ren bärmes utan säck, bara spänna fast köttet. hittade en fin mes på www.bjornfall.se men känns som mkt pengar.. va tror ni om en äldre rygga med alu-mes å sen modda om den lite. nån fler här inne som utövar detta, tips å ideer mottages. Hej, vi bär hem köttet från skogen och vad jag använder är ramen från äldre rygga (inköpt av farsan i Kalix 1968) och har inte gjort något annat än hängt ditt några små spännremmar, själva säcken har nog fallit ihop för länge sedan. Hålet som blir där nere där ramen går ut är i min erfarenhet bara bra att ha, köttet sticker ner lite grand och håller det på plats så jag behöver bara spänna fast det upptill så det inte ska vicka hit och dit. Nu behöver vi inte gå helt hemuligt långt för att komma till väg men skulle vilja påstå att det fungerar rätt bra för mig, är inte heller den enda i laget som kör med en ren ram variant.
Publicerat September 13, 201213 yr Författare Håller med de priserna var lite overkill! Var det något sånt här du funderade på? borde funka, vad väger ett baklår? 40-50kg Precis en sådan. ska ringa på en likande annons i Övertorneå. ah vikten ligger ju därikring..har för mig nån formel baklår x 6 = ca: slaktvikt..bogen x 7 lr 8..hjärtat x 100. tungt är de ju iallafall..å man bär ju inte annars tungt så.
Publicerat September 13, 201213 yr Bygg en egen bärmes eller ta en från en äldre Haglöfs Alaska eller liknande.
Publicerat September 15, 201213 yr Några bärmesar som är relativt enkla att få tag på är Försvarets LK70, flång ny kostar den inte mer än ca2-400 kr. Kanske det kan vara något?