Hoppa till innehåll

Smitning från viltolycka.


N S

Recommended Posts

Kan en personbil köra ihjäl 6 kultingar och två vuxna grisar och dessutom klara ta sig från platsen ?

Hoppas föraren försöker få skadorna lagade via försäkringsbolaget.

Tyvärr så ränner det omkring diverse individer med indragna körkort och oreggade bilar i trakten... mycket möjligt att man alldrig får veta vem som körde..

http://www.barometern.se/nyheter/emmaboda/bilist-korde-pa-vildsvin-smet-fran-platsen(3432819).gm

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så där omgående känns det mer som något en lastbil skulle ha gjort men jag vet om en histora med en van och en fotbollsmamma med tung gasfot i södra stockholm, jag tror att det var 7-9 grisar även där som strök med,

ibland tar det hårdare än man tror och visst hög fart är det som dödar.

/CHristian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

NS- förresten såg du detta?

http://www.barometern.se/nyheter/emmaboda/jaktutbildning-kan-aterupptas(3421679).gm

OM det är dina protester eller ett samlat tryck har jag ingen aning om men frågan förefaller inte vara avgjord än.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy satan vilken brist på empati och djurens lidande det finns i samhället. :sad:

Som du skriver, hoppas nu han/hon är korkad nog att anmäla skadan till försäkringsbolaget.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

NS- förresten såg du detta?

http://www.barometer...tas(3421679).gm

OM det är dina protester eller ett samlat tryck har jag ingen aning om men frågan förefaller inte vara avgjord än.

/Christian

Jo då det har jag läst, det är väl inte avgjort än.

Jag ska inte ta åt mig äran att det nu ser ut att gå åt rätt håll.

Lite har jag väl språkat med rektorn men den som slitit mest är nog en av våra politiker som även sitter i kretsens styrelse.

Såväl som skytteföreningarna och kretsordföranden.

Jag personligen ska nog inte lägga mig i det ärendet mer.. är förmodligen redan på kant med kommunen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enl ryktet är bildelen en nummerplåt..

Polisen ska veta vilka det är, bilen oskattat osv.

Förmodligen har de bogserat bort bilen själva och mycket troligt påverkade av lite av varje..

Men rykten är rykten...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jodå NS du är så rätt ute lastbilschuffören hadde tagit vara på regplåten och den stämmde överens med bildelarna vi hittade, men tro det eller ej han har kört därifrån inte bogserat. Så polien vet mycket väl vem han är, jag hörde idag att hanns barn hadde talat om på dagis att "pappa har kört på grisar i 160km" men för han blir det nog tyvär bara lite mer text i brottsregistret :sad: föresten NS du vet nog vem han är hanns farsa "slaktarn" hadde krogen i Långasjö.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En liten fundering ploppa upp!

Låt oss anta att jag kör på ett klövvilt, då är jag skyldig att anmäla det till polisen. Om jag inte gör det kan jag således bli straffad. Så långt är jag med...men och jag anmäler händelsen enligt alla kostens regler sitter jag väl säkert? Finns möjligheten att det rubriceras som vårdslöshet i trafiken eller liknande?

Det jag vill komma till är att det borde inte finnas någon anledning att INTE anmäla, eller? Jag utgår givetvis ifrån att man inte är påverkad, har betalat skatt och försäkring och den biten.

Har aldrig reflekterat över den biten förut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Självklart så åker inte föraren dit vid en viltolycka om man har rent mjöl i påsen.

Det finns alltså ingen som helst anledning för gemene man att inte anmäla en viltolycka.

Ska man ha bilen reparerad via försäkringsbolag krävs en anmälan.

Det är där många åker dit och får en 12-14 tusen i böter.

I det här fallet så blir det förmodligen som Titte skriver.. några rader extra i brottregistret.

Fast har samhället lite tur så kan det leda till en husransakan och andra saker uppdagas och vedebörande får skaka galler ett tag.

Men tyvärr verkar sånt inte hjälpa nämvärt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Mycket tråkig läsning. Sanslöst när någon totalt saknar empati. Vad visade pappan för moral till sina barn.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...