Publicerat September 13, 201213 yr Eftersom vi har väldigt gott om randiga kultingar i år så har jag fått problem med ena laikan. Vet ju att det finns en del som jagar gris med munkorg på jycken med bra resultat. Men vad använder ni för munkorg? Måste ju gå att skälla och dricka. Sen måste den ju sitta bra också så inte hunden kan riva av den.
Publicerat September 13, 201213 yr Författare Finns en trådkorg, som ventilerar bra, men går inte att bitas i. Hur ser den ut och var köper man den? Har sett någon trådkorg men den var lite klumpig gör ett litet vsl-huvud.
Publicerat September 13, 201213 yr Hur ser den ut och var köper man den? Har sett någon trådkorg men den var lite klumpig gör ett litet vsl-huvud. Jag såg någon sådan liknande på en wachtel hos Mamima jakt i helgen. Killen rehabiliterade sin jycke som var för het på grisarna.
Publicerat September 13, 201213 yr Kanske går att köpa på Greyhound klubb eller liknande, tävlingshundar har ju munkorg när de arbetar så de borde kunna funka.. /Håkan H
Publicerat September 13, 201213 yr Hur ser den ut och var köper man den? Har sett någon trådkorg men den var lite klumpig gör ett litet vsl-huvud. En sån här!
Publicerat September 13, 201213 yr Använder denna på min spetstik, funkar fint. Ta måtten på hunden innan du beställer, anvisningar finns på sidan. http://www.pwss.se/product.php?productid=12429&cat=1208&page=1 Hon kan skälla och dricka med den och har ännu inte fått av den trotts ivriga försök....
Publicerat September 18, 201213 yr Författare Använder denna på min spetstik, funkar fint. Ta måtten på hunden innan du beställer, anvisningar finns på sidan. http://www.pwss.se/p...cat=1208&page=1 Hon kan skälla och dricka med den och har ännu inte fått av den trotts ivriga försök.... Tänk på att munkorgen ska vara större än dessa mått för att den inte ska vara obekväm för hunden Hur mycket större tog du?