Publicerat September 16, 201213 yr Thomson Center Venture WS 308W Zeiss duralyt 3-12x50 Warne QD Har nu ägt den i knappt en vecka men har redan vart på banan två gånger. och det har väl blivit 100-120 skott jaktmatch samt 10st jaktammo i lite olika kulvikter utan problem. Mycket nöjd men köpet och efter ca 50skott så började slutstycksgången bli mjuk och fin. Siktet är inställt på 80meter och den skjuter täta grupper utan problem. Vid dåliga träffbilder så kan jag inte skylla på något annat än mig själv. Har lagt upp lite bilder i galleriet på vapnet och för er som undrar så är det Weathershield varianten som jag valde med en coating som T/C själva säger sig vara 50% motståndskraftigare i mot korrosion än vad rostfritt är.. Magasinet rymmer 3 skott och som vanligt så är det ett skott i loppet om man vill så totalt 4skott. Bakkappan är mjuk så rekylen är mild vilket den redan är med 308W. En film när jag skjuter Ställ gärna frågor Mvh Pontus
Publicerat September 16, 201213 yr En liten fråga. Ziess siktet heter Duralyt, vad står det för? Har sett att Ziess har sikten som inte heter så. Sen är det flera som heter Duralyt. Varför?
Publicerat September 16, 201213 yr Zeiss har flera modellserier, Conquest, Duralyt och Victory. Olika kvalitet och prisklasser, läs på