Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktlig upplevelse

Featured Replies

Publicerat

Trevlig upplevelse Christian!

Ibland får man "bara" en naturupplevelse med sig hem men det är något jag lärt mig uppskatta mer. Det har nu gått så långt att jag ibland känner ett behov att komma ut i grönskan. Sparvhökar är riktigt häftiga och jag är lite avundsjuk på din upplevelse. Har sett något liknande fast inne i Kristianstad i en liten park. Kampen slutade under en parkerad bil den gången.

Grattis till kaninerna! Trist för hästarna bara. Kaninhål och hästben är ingen bra kombination.

Din agenda är säkert smockfull, men likväl känner jag att vi borde sammanstråla. Efter 1:a Oktober kan vi ta en dovsittning på min nya mark om du känner dig manad!?

/M

Publicerat
  • Författare

Tjohoooo det är klart att vi skall göra en sammantrålning,

angendan ser ut som kattskit, bokstavligen men det är en regelbunden sådan, efter månadsskiftet till oktober är det fredag tom måndagar i Malmö och övrigt så är jag i 08:a land.

Jupp ninisar bland hästarna är obra så där blir det en riktad insats...

/CHristian

Publicerat

Jupp ninisar bland hästarna är obra så där blir det en riktad insats...

Du jag känner en kille som kan lösa det där problemet åt er :P

Skitskoj! det där är ju typ sånt som alla önskar sig men aldrig händer.

Förvalta dom små delikata grytbitarna väl :yes:

/Mike

Publicerat

Härlig upplevelse med höken. :thumbsup:

Niner kan väl lämpligast decimeras med en luftbössa med tanke på hästarna, Jag vet en som snart har licens (förhoppningsvis) på en dylik.

Är inga hästar i närheten så är det inte mycket som slår en jakt med iller o hagelbössa. :happy:

Publicerat
  • Författare

Roger- Det skulle iofs kunna vara ett trevligt sätt att testa din pang på,

jag måste nog även för egen hand analysera närmare hur bra det går med min kvadd, tror att det skall vara möjligt med enbart skallskott ut till i varje fall 45 meter, :)

ett mer ärligt svar är att jag kommer att göra en kvällsinventering med lampa och sen får jag ha en litet pow-ow med far för att bestämma var vi skall spara på dem och var det skall skjutas.

/Christian

Publicerat

Rent tekniskt tror jag du och kvadden presterar skallskott på betydligt längre håll än så, låt vara att 22lr kanske inte är optimal för de längre hållen.

Sen är det alltid en skillnad mellan att kunna och att göra fast det behöver man knappast säga till dig :smile:

För att kanske hålla sig OT för en gångs skull så är rovfåglar en mäktig upplevelse.

Att få en sån närkontakt under så pass lång tid är en ynnest!