Publicerat September 18, 201213 yr Hejsan! Tänkt göra om lite i vapengarderoben och införskaffa en lite grövre kaliber, valet föll på en riktig bruksbössa, en Husqvarna. Har hittat en 1640 i kaliber 9.3x62 och en 1651 i kaliber 358NM för ungefär samma peng, har försökt skaffat mig en egen uppfattning ang pris på ammuntion och ballistik men skulle behöva eran hjälp för att komma vidare till ett beslut. Båda är i bra skick, tänkt att bli använd till gris,älg,björn. Vilken hade ni valt? Mvh Emil A.
Publicerat September 18, 201213 yr 358nm, pga kulorna som kostar nada när man övar.:-) givet att du handladdar eller planerar att börja!
Publicerat September 18, 201213 yr Författare Handladdar inte själv för närvarande, har polare som handladdar och målet finns självklart att börja göra det själv i framtiden om tiden finns.
Publicerat September 18, 201213 yr Författare I och med att jag inte har sett någon invändig så kör vi nog på det!.
Publicerat September 18, 201213 yr I och med att jag inte har sett någon invändig så kör vi nog på det!. I Vapentidningen nr2/2011 skriver Perto en del om patronen i artikeln om hans S&L-bössa. Har för mig att han talar sig rätt varm för den... /M
Publicerat September 18, 201213 yr Är du det minsta rekylrädd så skulle jag avråda från 1651:an. Den stockningen är ingen höjdare för denna patron enligt min mening. Ja, jag har haft en och även skjutit min f.d. Mark V i 460 Wby Mag utan större problem.<br /><br />Eventuellt kan 9,3:an vara mindre kul även den. Nån som testat en slik får gärna fylla i.