Publicerat September 18, 201213 yr Hejsan! Grannen har problem med grävlingar så han frågade om jag kunde skjuta undan ett par, inga problem tänkte jag. Men jakt med ställande hund blir det inte pga sjukdom hos hunden, ställde ut två fällor med rekommenderat bete men de vägrar gå in även fast dom har stått ett tag, så de borde ha vant sig. Så nya tanken är vakjakt, jag har matat fram dem till en plats för ett säkert skott men nu har det blivit så mörkt på nätterna och jag får ingen hjälp utav månljuset heller men det finns en gårdslampa som skulle kunna lysa upp tillräckligt men nu är ju frågan den om de blir skygga av ljuset från lampan eller är maten lockande nog? Mvh Emil A.
Publicerat September 18, 201213 yr Prova med winerbröd i fällan ! Fick 22 st i fälla förra säsongen .
Publicerat September 25, 201213 yr tror grävlingen är tillåten också att jaga under belysning som är uppsatt för annat bruk
Publicerat September 29, 201213 yr Författare tror grävlingen är tillåten också att jaga under belysning som är uppsatt för annat bruk Det vet jag, frågan var mer om grävlingen är skygg för ett gårdslampa eller dyl
Publicerat September 29, 201213 yr Författare Har fått en fälla som har måtten, 30cm höjd och 30cm bred samt ca 110 cm djup men grävlingarna vägrar gå i den... Kan det vara så att den är för "liten"?
Publicerat September 29, 201213 yr Nej det är nog perfekt men hur ser den ut? Godkänd. Nät ? Testa med något sött i den så för du se Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat September 29, 201213 yr Författare Godkänd ja, nej det är en gammal i plyfa jag har testat det mesta, allt från sött till fisk och placerat den på en "grävlingstig" men de vägrar gå in i fällan! Åtelkameran bekräftar att det är grävling.
Publicerat September 29, 201213 yr Det vet jag, frågan var mer om grävlingen är skygg för ett gårdslampa eller dyl aha du menar så nej fan dom skyggar inte för gårdslampor inte iaf här jag jagar har plockat några på en väl belyst gård
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Värt att pröva! jag tror det kommer funka. Hos mig bryr inte grävlingen sig om belysningen är tänd, däremot brukar rävarna bli misstänksamma
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Ja sköt mina två första grävlingar nu runt fyra på morron Första kom runt två andra fyra full arbetsbelysning har jag på åteln som jag slår på då o då för o kolla sen lämnar ja den på och smyger ner o tar dom med hagel