Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minska Älgstammen med p - piller

Featured Replies

Publicerat

Inte första gången P-piller är uppe på tapeten.. :yucky: och en ökad rovstam är väl just det vi har...ånej förlåt en stagnerande stam skulle det vara..ja

Publicerat

Man får bara tacka högre makter att dessa stollar får yttra sig eftersom denna typ argumentation endast skadar dem själva

Publicerat

Vet ju inte hur andra resonerar, men själv hade jag nog valt att bli skjuten hellre än rovdjursdödad (oavsett om jag hade varit människa eller älg). Tror det är en angenämare död att bli skjuten än dödad av t.ex. en varg.

Sen begriper jag inte varför "rovdjuren" (läs varg, björn, lo, järv) skulle ha mer rätt att döda andra arter än människan. De som hävdar att människan kan äta annat än kött bör ju rimligen kräva att t.ex. björnen endast ska äta vegetabilier.

Vad det gäller djurrättsaktivisters/veganers m.m. bristande logik i sina resonemang så förlåter jag dem, det beror troligen på ett klent sinne - orsakat av någon aminosyrabrist i hjärnan, beroende på långtidsverkningar av ensidig vegetabilisk kost. :wink:

MVH

Alias

Publicerat

Att dom ens får media att skriva allt dravel idioterna hittar på....

Publicerat

Är det några som skulle som begränsas så är det väl djurrättsaktivister av olika slag och miljöpatister, :thumbsup:

Publicerat

Djurrättsrörelsen har det inte lätt nu. Det är mycket liten aktivitet där nu och nyrekryteringen haltar. Om man exempelvis tar en titt på vegan.nu så är det forumet i princip dött idag, för 5-7 år sedan var det ett av de akttvaste forumen som fanns! Vad man nu vill är att säga "yxskaft" när älgjakten är igång, och få lite trycksvärta för det. Om man har riktigt tur, tänker de, kanske man blir mordhotad av någon tomte som tagit ett par järn för mycket - för då kan man gråta ut i media.

Detta utspel var årets mest förutsägbara jaha-upplevelse. Djurens rätt skriver något i denna stil i september varje år.

Publicerat

Här är hela debatt inlägget http://debatt.svt.se...a-jaktdebatten/ Trodde att veganrörelsen hadde dött i Umeå eller Vaganstaden som den har kallats i folkmun i Västerbotten.

Den verkar tämligen död med tanke på inläggen. Verkar mest var 1-2 övervintrade agitatorer som är aktiva och desperata.....

Publicerat

Stilla Jägarminoritetens blodtörst????

Vad snackar de om minoritet för, vi är betydligt fler än de!

Publicerat

Det gäller ju att förminska sina motståndare du vet.. :wink:

Publicerat

Jag läste upp nyheten för gumma som läst i den stan, och efter bara några ord så började hon skratta och konstaterade att "Det måste vara i Umeå va?" =)

Publicerat

Jädra dumheter. Värnar man om djurens hälsa bör man väl i så fall dra ner den industriella köttproduktionen och försöka nyttja MER ekologiskt viltkött.

Däremot tycker hon att samhällsresurser borde sättas in för att utveckla populationsreglering för älgar och att man ska diskutera ytterligare alternativ. Till exempel en större rovdjursstam.

Vi använder ju redan massor resurser för reglering genom vårt älgförvaltningssystem. Och att en större rovdjursstam skulle minska djurens lidande??? Hade tösen inte tillräckligt med näring genom modersmjölken så hon kunde utveckla en hjärna?

VARFÖR får sådanda här idioter mediautrymme? Är det SÅN skit jag betalar tv-licens för?

Publicerat

Bättre att ge de där vargarna pillren istället kanske...

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Hade varit bättre att ge pillren till Cicilias morsa... för sådär 35-40 år sedan

Publicerat
  • Författare

Såg ett inlägg där en skrev varför jagas inga rådjur o vildsvin för? Sen var det snack om att få aktlicens var aldeles för lätt. Vilken jaktlicens menar hon då?

Publicerat

Håller med Bengt.. Bara trams för att synas och höras..