Publicerat September 19, 201213 yr Hej! Har en acorn 6210 mms. Har problem med täckningen när den ska skicka mms. Har ett Telia kort i den men den har dålig täckning nästan överallt, provat att stoppat i sim-kortet till mobil telefonen och då har jag täckning, stoppar i den i kameran och då är det noll pinnar igen. Vad beror detta på? Har fått den att skicka mms när jag var alldeles i närheten av masten en gång men inte någon annanstans.. Vad beror detta på? mvh vak!
Publicerat September 26, 201213 yr Har läst i något forum hur man monterade en yttre antenn på en Acorn. Om du har den utan antenn tänkte jag. (Min 6210 mms har helt lagt av, helt svart, inte ens ett plingeling.)
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Här är forumet om att montera extern antenn på Acorn 6210. http://wildlifeservi...-Acorn.-5930622
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Författare Aa det är den utan antenn, eller den har en inbyggd antenn. Tackar, ska kika på det. Nej den har inte dött helt och hållet men jag har inte mottagning nånstans nästan :S
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Kanske låter dumt men prova köra default settings på den igen och gör om alla inställningar.
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Författare Provat det och ingen märkbar skillnad på täckningen.. Värt att pröva en sån här? http://z-aim.com/visa_produkt.asp?t=Uovision+Extern+stor+antenn&id=264〈=sv
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Författare Fast passar den till min kamera? finns ju inget att skruva fast den i.. Bara en liten antenn inuti
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Författare Den passar inte om du inte har extern antenn. Okej. Nä det blir en ny kamera, blir en Uovision 565 black. Har du någon erfarenhet av dom?
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Nepps, bara av Scoutguard/Bolyguard och Acorn. Gillar Acorn skarpt, skumt dock att du har sådana problem? Reklamera den!
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Författare Okej. Japp jag tkr det jag med. Verkar vara en fin kamera i övirgt. Ska ringa och göra det imorgon
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Tror man kan ställa in så den skickar SMS i stället för MMS, då krävs inte lika bra täckning. Sedan ska den inte monteras mot för tjocka trädstammar som kan skärma av signalen, speciellt om kameran är på "skuggsidan" av antennsignalen från masten.