Publicerat September 22, 201213 yr Jag är en Alingsåsare. Har hunnit bli 45 år. Är gift och har en grabb på 17 år. Arbetar det gör jag som säljansvarig på Ledolight i Alingsås. Jakten har sendan många år varit mitt intresse. Gärna småviltsjakt, vaktjakt där jag kan sitta och filosofera i ett torn eller på en stubbe. Ja även en härlig drevjakt där man får höra hunden arbeta och kanske till och med lyckas få se drevdjuret. Den mesta jakten intresserar mig. Mitt gevär har jag byggt själv. Grunden är en Mauser 96.a. 6,5x55 Kortat pipan och tagit bort flaggsäkringen för att montera en Sako sidisäkring i stället. Kortat slaglängden för att ta bort släptrycket till direkttryck. Satt på kikarsikte. Detta gjordes då jag var verktygsmakare på Elecktrolux för många år sedan och hade tillgång till fina maskiner. Flera älgar och ett antarl rådjur har fällts med denna stuttsare. Min son har börjat prata om att få följa med ut på jakt. Vilket är mycket roligt då datorspelandet tar upp nästan all tid.... Nu är problemet att jag ingen mark har att jaga på. Så är det någon ängel här inne som har ett tips eller ännu hellre kan tänkas bli jaktkamrat med mig så vore jag dig varmt tacksam. //Kenneth
Publicerat September 22, 201213 yr Hej, Eftersom även jag är Alingsåsare hälsar jag dig lite extra välkommen! Henrik