Publicerat September 23, 201213 yr går det att få tag på en hagelhurra som kan va vettig till en påg på 10år ? Tittar ofta på fieldsportschannel påyoutube och där knatar ju juniorerna runt med tillsynes välanpassade vapen. HW
Publicerat September 23, 201213 yr Ja det kan du, men inte här i Svedala...... Rikigt bra pågabössor är i kaliber 28 eller 410 - och de är kraftfullt mobbade av den svenska vapenlagstiftningen som klassar dem till klass4. Och ska det vara en kort kolv ska det vara ganska korta pipor med för att det ska funka. Och helst ganska lätt därtill. Men om du ser dig om utanför detta u-land så kan du finna små nätta SvS i kaliber 410 och 28 som är hur roliga som helst. Men inte direkt användbara på annat än kaniner och svartfågel. /T - som letar efter bra en 28 till töserna
Publicerat September 23, 201213 yr Farsan har en gammal Savage kombi som han ärvde av sin far(pappa jagar inte), kulan är en 22:a och haglet är 410, otroligt liten och smidig bössa, något sådant borde passa, till mig som är 190 och rätt bredaxlad så känns den som ett leksaksgevär, borde lämpa sig till en parvel på 10 år!
Publicerat September 24, 201213 yr Författare intressant, går det att hitta hagelammo till den tro, och eftersom jag har en hva 310 och en miroku 800, undrar jag om malmöpolisen vill ge mig licens för en sån som dessutom blir den 6e i skåpet, men som sagt intressant.
Publicerat September 24, 201213 yr Det borde inte vara några större problem att hitta ammo, borde vara en klockren kombi för en knatte då det blir både kula och hagel och ingen farlig rekyl på något av det.. Kan kolla med farsan och se vad han säger, bråkar polisen så är jag på jakt efter en egen hagelbrakare så men man tycker inte det borde vara några problem om du anger i ansökan att det är så grabben kan skjuta med..