Publicerat September 23, 201213 yr Som titeln antyder undrar jag om någon har erfarenhet av det jaktstället? mer info http://www.xxl.se/jakt-vapen/klader-till-jakt/jaktset/langaasen-jaktdress-1081051 XXL sport och vildmark öppnar i Linköping och har erbjudande på det setet, 1999:- Bra pris om det visar sig vara bra. Jag behöver inget ställ som klarar hällregna, då använder jag ett set som är tänkt för dito. Så mycket input som möjligt tack!!
Publicerat September 24, 201213 yr Har ingen erfarenhet av att bära/nyttja, men av bilderna och av att känna på stället på plats kan jag säga att det är relativt tyst, materialet prasslar lite i sig själv men inte med omvärlden, vettigare passform än mycket annat, en del udda lösningar med fickor osv, jag anser helt klart att du måste prova på plats för att känna om det är för dig, därutöver kan nog konstateras att det, stället inte kommer att vara vattentätt i varje fall inte så länge efter att man börjat nyttja det. /Christian
Publicerat September 24, 201213 yr Just de stället har jag ingen koll på men jag har lite andra plagg från Bergans och om det passar din kropp så är det nog ett bra köp för 2000 kr. Jämfört med vad du får på Itab/Engelsson så är min uppfattning att Bergans ligger långt före.
Publicerat September 25, 201213 yr Jobbar på xxl i norge och allt jag kan säga är att det är riktigt fina kläder! Bra kvalite och passform. Köpte ett set så fort jag såg dom:)