Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Placering vapenskåp.

Featured Replies

Publicerat

Äger en villa där jag hyr ut övervåningen till en släkting, nära sådan. Frågan är om jag får placera vapenskåpet där uppe. Tillgång dit finns hela tiden. Kommer bara att hyra ut en begränsad tid och det är där uppe jag planerar att ha skåpet sen. Annars får det bli källaren, vilket jag inte är helt nöjd med... Vad säger lagen? Äger som sagt huset och har obegränsad tillgång till lägenheten...

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Publicerat

Nej det får du inte, men om du nu litar så pass på släktingen så är det upp till dig att företa en korrekt förklaring till plis/försäkringsbolag om något skulle hända.

Du+din familj (närmsta) är tillåtna att ha fysiskt tillgång till skåpets yttersida för att vara tydlig, till det som är i skåpet är det bara du och eller din hustru och eller den som du har tillstånd att förvara tillsammans med.

Jag litar personligen på väldigt få personer och skulle inte försätta min släkting i en sits där denna bor i en lgh med mina vapen i ett skåp i dennes bostad.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Det var väl vad jag trodde med. Får bli källaren tills man har hela huset för sig själv då...

Publicerat

Tar du ett 150 kg plus skåp är det ju bara att stilla flytta det sedan när allt är klart, för att då förankras i fastigheten.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Nix, blir ett lättare. Men har tacksamma väggar att bulta i i källaren med så det är lugnt.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2